به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور روز چهارشنبه در آئین سی و ششمین سالروز آزاد سازی بستان در بلوار شهید باکری در جمع مردم این شهر افزود:رزمندگان اسلام در این عملیات کاملا' موفق با تکیه قدرت ایمان و در سایه وحدت نیروهای مسلح ضربه مهلکی به ماشین جنگی ارتش بعثی عراق وارد کردند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با به دست گرفتن ابتکار عمل در جنگ و تحمیل اراده خود بر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی ، سیلی محکمی به صدام زدند اظهار کرد: آزادسازی شهر مرزی بستان و 70روستای این منطقه در عملیات طریق القدس ، معادلات جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با تجلیل از شهدای والامقام عملیات آزادسازی بستان از حضور نیروهای رزمنده بومی منطقه در این عملیات بزرگ تقدیر کرد.
در این آئین که جمعی از خانواده های معظم شهدا ، امام جمعه سوسنگرد ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، عشایر غیور منطقه حضور داشتند سیدقاسم موسوی بخشدار بستان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جاودانه حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام و عشایر مرزدار و ولایت مدار دشت آزادگان و بستان در عملیات طریق القدس که با رمز یا حسین (ع) منجر به آزاد سازی بستان شد ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام و مردم منطقه در عملیات فتح بستان همانند گنجینه ای ارزشمند دفاع مقدس یاد کرد و افزود این گنجینه عظیم و با ارزش باید به نسل های آینده منتقل شود.
بخشدار بستان همچنین ضمن تجلیل از شهدای والامقام عملیات ظفرمند طریق القدس و مدافعین حرم ، میهمان نوازی مردم بستان را به بیش از 400 هزار نفر از زائران اربعین حسینی بسیار ارزشمند دانست و ابراز اظهار امیدواری کرد که این میهمان نوازی در سال آینده بهتر و بیشتر شود.
در این آئین محمد مختاری جانشین فرماندهی قرارگاه جنوب ارتش گفت: در عملیات طریق القدس و آزاد سازی بستان یک ضربه مهلک به پیکر ارتش بعثی عراق وارد آمد و پس از این عملیات بود که ارتش بعثی نتوانست مقابل هجوم برق آسای رزمندگان اسلام مقاومت کند.
وی ضمن تجدید میثاق با آرمانهای والای امام راحل و بیعت مجدد با فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای ، آمادگی کامل نیروهای مسلح را برای حراست و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه های استکبار جهانی اعلام کرد.
در این مراسم ، چند یگان نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی انتظامی ، سپاه ، بسیج و عشایر غیور منطقه از مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.
در عملیات طریق القدس که در هشتم آذرماه 1360 در منطقه عمومی دشت آزادگان اجرا شد علاوه بر به غنیمت گرفتن یکصد دستگاه تانک و انهدام 170 تانک و نفربر بیش از یک هزار و 300 نفر از نیروهای فریب خورده رژیم بعث عراق به اسارت رزمندگان توانمند اسلام درآمدند.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.