محمدحسن صالحانی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درخصوص لزوم استاندارد سازی خانه های بازی افزود: نظارت سازمان استاندارد پس از کسب مجوز خانه های بازی و در راستای کنترل ایمنی محل و دستگاه ها آغاز می شود.
صالحانی با اشاره به اینکه یک سازمان مشخص مانند شهرداری یا بهزیستی باید مرجع اعطای مجوز باشد تصریح کرد: از سویی دیگر وسایل بازی مورد استفاده در این خانه های بازی عموما از لوازم بازی خانگی تشکیل شده اند که مشمول قانون استاندارد الزامی نیستند.
وی با تاکید بر اینکه مکاتباتی با معاونت فرهنگی شهرداری دراین خصوص صورت گرفته است یادآور شد: این اماکن باید حتما حداقل الزامات ایمنی شامل استقرار در یک بنای مستحکم را داشته باشند.
کارشناس اداره کل استاندارد با تصریح به اینکه تجهیزات مورد استفاده باید مشمول قوانین و مقررات استاندارد باشد گفت: همچنین در برخی از این خانه های بازی وسایل بادی وجود دارد درحالی که فضای آنها مناسب این مساله نیست و باید جمع آوری شوند.
بنابر این گزارش خانه بازی مکانی کوچکتر از شهر بازی با اسباب بازیهای بادی و تفریحی است که مهد کودک نبوده بلکه مکانی برای تفریح و بازی کودکان خردسال است.
چند سالی از زمان آغاز به کار خانه های بازی می گذرد اما با این وجود هنوز متولی اصلی صدور مجوز به این خانه ها مشخص نشده است. مسئولان سازمان بهزیستی معتقدند تنها مرجع رسمی صدور مجوز برای خانه های بازی بهزیستی است اما سایر سازمان ها مانند معاونت فرهنگی شهرداری به برخی افراد مجوز احداث خانه های بازی داده اند.

6002خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.