به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه در حاشیه نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس که به صورت نمادین در هنرستان فنی و حرفه ای حضرت خدیجه (س) اهواز برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: بروز بسیاری از مشکلات در زمان بروز بلایای طبیعی به دلیل برخی کاهلی و کاستی های مسئولان است و باید در این موارد مسئولان جدیت داشته باشند.
وی بیان کرد: امکانات و تجهیزات امداد و نجات در خوزستان نسبت به استان های دیگر مناسب است اما با توجه به وسعت استان و صنایع بزرگی که در خوزستان وجود دارد مناسب نیست.
شریعتی افزود: با شهردار اهواز مذاکراتی برای خرید بالا برهای بلند و آب پاش و مه پاش و نیز ساخت 2 سالن در موارد اضطراری در غرب و شرق اهواز در مدت زمان یک سال آینده انجام داده ام.
وی ادامه داد: همچنین در برنامه کاری استانداری خوزستان است که در مدت سه سال برنامه ریزی انجام شود که اعتبار لازم برای مقابله با بلایای طبیعی تامین شود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه در بحث بازسازی مدارس به طور جدی ورود کرده ایم گفت: با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تفاهم نامه ای منعقد شده و انتظار می رود که همکاری لازم را با خوزستان برای مقاوم سازی مدارس استان داشته باشند.
وی افزود: 30 درصد از مدارس خوزستان فرسوده هستند و نیاز است که برای استحکام بخشی این مدارس به خوزستان کمک شود.
وی گفت: مانور زلزله ای امروز، به خوبی و با همکاری دستگاه های امداد و نجات انجام گرفت و دانش آموزان به خوبی آموزش دیده اند؛ این آموزش ها باید گسترش یابد تا آینده سازان کشور بتوانند در زمان بحران از سلامتی خود و دیگران حفاظت کنند.
نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با همکاری دستگاه های امداد و نجات خوزستان از جمله جمعیت هلال احمر، اورژانس ، سازمان آتش نشانی، استانداری خوزستان و اداره کل مدیریت بحران خوزستان در هنرستان فنی و حرفه ای حضرت خدیجه (س) اهواز همزمان با سراسر کشور و خوزستان برگزار شد.
7158/ 6037
خبرنگار : زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.