سید نور محمد پور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امسال سه بانک سپه، مسکن و تجارت به عنوان بانک های عامل طرح مشاغل خانگی تعیین شده اند.
وی ادامه داد: تعهد بانک سپه 120 میلیارد ریال، بانک مسکن 30 میلیارد ریال و بانک تجارت 68 میلیارد ریال است.
وی گفت: قرار بود که اعتبار امسال مشاغل خانگی 320 میلیارد ریال باشد که بانک تجارت با میزان تعهد تسهیلاتی که باید پرداخت کند موافقت نکرد و میزان تعهد خود را کاهش داد که در مجموع میزان اعتبار مشاغل خانگی نیز کاهش یافت.
دبیر کارگروه اشتغال خوزستان افزود: تاکنون اداره کل بهزیستی خوزستان 500 پرونده مددجویان خود را برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ارایه داده است.
وی بیان کرد: پارسال کل اعتباری که برای ایجاد کسب و کار خانگی در خوزستان تخصیص یافت 50 میلیارد ریال بود که 2 بانک ملی و صادرات بانک های عامل در این طرح در نظر گرفته شده بودند.
وی گفت: بانک ملی همکاری مناسبی در این طرح داشت و همچنان از پارسال تاکنون در حال پرداخت است اما بانک صادرات به تازگی برای پرداخت تسهیلات تعیین شعبه کرده و هنوز پرداختی نداشته است.
بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته نرخ بیکاری در خوزستان 14.3 درصد است که بالاترین نرخ بیکاری متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با 22.7 درصد ، هفتکل با 21.5درصد و لالی با 21.4 درصد است.
مقرر شده امسال 30 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح فراگیر اشتغال در خوزستان ایجاد شود.
میزان تعهد اشتغال سال 1395 اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان 19 هزار و 127 نفر بود که 110 درصد این تعهد (بیش از میزان تعهد) محقق شد.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.