به گزارش ایرنا رقابت های کشتی فرنگی امیدهای جهان در روزهای 30 آبان تا 2 آذرماه در کشور لهستان به کار خود پایان داد که در نهایت سه کشتی گیر خوزستانی حاضر در این مسابقات به 2 نشان برنز بسنده کردند.
در وزن 66 کیلوگرم این رقابت‌ ها امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر صفر مانیش از هند را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل بک کونوربایف از قرقیزستان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید این کشتی گیر خوزستانی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی شوگو تاکاهاشی از ژاپن را با نتیجه 4 بر 2 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
کاویانی نژاد در مرحله نیمه نهایی مقابل آلن میرزویان از روسیه با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد و در این دیدار آبیلایخان آمزیف از قزاقستان را با نتیجه 5 بر یک مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری دیگر کشتی گیر خوزستانی در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد اما در دور دوم مقابل ایوان نیلیپیوک از کشور میزبان قرار گرفت که با نتیجه 5 بر 3 این حریف را از پیش رو بردارد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با راجبک بیسلطانوف از دانمارک را با نتیجه 2 بر 1 شکست داد.
بویری در مرحله نیمه نهایی مقابل گلا بولکوادزه از گرجستان قرار گرفت و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 1 مقابل وی تن به شکست داد تا از رسیدن به فینال باز بماند این کشتی گیر در دیدار رده بندی میراس بارشیلیکوف از قزاقستان را 6 بر 2 شکست داد و صاحب مدال برنز رقابت های کشتی فرنگی امیدهای جهان شد.
در وزن 130 کیلوگرم نیز امین میرزازاده در دور اول مقابل سینگ مهارس از هند با نتیجه 10 بر یک به برتری رسید و در دور دوم مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید.
این کشتی گیر در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی عبدالطیف احمد محمد از مصر را با نتیجه 7 بر 3 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرزازاده در این مرحله مقابل زویادی پاتاریدزه قهرمان جوانان جهان از گرجستان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت که در این دیدار با نتیجه 3 بر یک از مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی شکست خورد و به عنوان پنجم رسید.
بدین ترتیب تیم ایران با کسب سه نشان برنز و با مجموع 34 امتیاز به مقام چهارم دست یافت. تیم های گرجستان، روسیه و ترکیه عناوین اول تا سوم این رقابت‌ ها را از آن خود کردند.
9879/6068
خبرنگار:محمد شاکری ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.