به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز بیان کرد: تصمیم های اتخاذ شده از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای حل معضل بیکاری معلوم نیست در چه گردابی گرفتار می شوند که به مقصد و نتیجه نمی رسند.
وی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در روستاها مقرر شده بود از محل صندوق ذخیره ارزی اعتباری به صورت قرض الحسنه پرداخت شود که این وعده هنوز محقق نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه هیچ امیدی به کمک بانک ها در موضوع ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری در استان خوزستان نیست اظهار داشتک با سودهای کلانی که بانک ها می گیرند امکان کمک به حل مشکل بیکاری در این استان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه باید هر چه زودتر اعتبار صندوق ذخیره ارزی به این استان پرداخت شود افزود: از استاندار خوزستان در خواست می شود موضوع اعتبار صندوق ذخیره ارزی و سایر اعتباراتی که قرار بود در بحث ایجاد اشتغال به خوزستان تعلق گیرد را پیگیری نماید و گزارش کار عملی را اعلام کند.
آیت الله موسوی جزایری گفت: با وجود اینکه قرار بود ابتدای امسال این اعتبار به استان خوزستان پرداخت شود اما با گذشت 9ماه از سال هنوز اعتباری از محل صندوق به این استان پرداخت نشده است.
امام جمعه اهواز با گله مندی از اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی به درستی در استان خوزستان عملیاتی نشده است بیان کرد:شعار و صحبت در خصوص اقتصاد مقاومتی کافی نیست.
امام جمعه اهواز در ادامه با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام بر تروریست های تکفیری داعش گفت: خداوند داعش را از بین برد، حکومت داعش از صحنه روزگار پاک شده است.
وی این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، مردم و رزمندگان تبریک گفت و افزود:برای مبارزه با داعش در سوریه بالغ بر 45 هزار نفر از سوریه به غیر از ارتش این کشور در قالب بسیج مردمی وارد میدان نبرد شدند.
نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج افزود: مردم ایران با فداکاری و خدمتگذاری نمادی از بسیج هستند.
آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: بسیج تنها یک نهاد نظامی نیست بلکه به لحاظ عرفانی و فلسفی نیز جایگاه ارزشمندی دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح صالحین از سوی بسیجیان در مساجد اهواز عنوان کرد: این طرح در ابتدا در اهواز اجرا شد که در حال حاضر در کل کشور و حتی کشورهای هم جوار در مساجد در حال اجراست.
امام جمعه اهواز گفت: این طرح که توسط بسیجیان شکل گرفته باعث شده تا مردم گروه های صالحینی را در مساجد تشکیل دهند و در خصوص مشکلات اجتماعی بحث و گفت و گو کنند و راه حل ارائه نمایند.
آیت الله موسوی جزایری همچنین در ادامه با تجلیل از پزشکان بسیجی اظهار کرد:پزشکان زیادی برای درمان بیماران نیازمند به مناطق روستایی سفر می کنند که پیشنهاد شده این پزشکان در مساجد مستقر شوند، این فرهنگ در بین اقشار دیگر جامعه از جمله دانشجویان برای کمک به مناطق محروم وجود دارد که لازم است اینگونه حرکت ها تقویت شود.
وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه بیان کرد: سپاه و بسیج مسئولیت کمک به روستاهای آسیب دیده و ارتش مسئولیت شهرهای زلزله زده را بر عهده گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اضافه کرد:ارسال روزانه 700هزار قرص نان به مناطق زلزله زده تنها بخشی از کمک های مردم بسیجی استان خوزستان به زلزله زدگان کرمانشاه است.
7158/6068
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.