به گزارش ایرنا مجتبی خسروتاج سه شنبه در آئین بزرگداشت روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان در سرسرای اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: در این مدت 100 میلیون دلار ماست، 67 میلیون دلاردوغ و 73 میلیون دلار شیرخشک صنعتی از کشور صادر شده است.
وی افزود: همچنین در هفت ماهه سال جاری 180 میلیون آبزیان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 122 میلیون دلار 35 درصد رشد داشته است.
خسروتاج گفت: در این مدت صادرات 595 میلیون دلار میوه و تره بار ثبت شد که نشانگر رشدی 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است ازاین میان 95 میلیون دلار صادرات گوجه و 70 میلیون دلار سیب زمینی بوده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: صادرات 375 میلیون دلار در بخش شیرینی و شکلات با رشد 30 درصدی، 572 میلیون دلار در صنایع تبدیلی کشاورزی با 10 درصد رشد و فرش دستباف با رشد 29 درصد از دیگر موارد است.
وی در ادامه گفت: بزرگترین سرمایه ما در توسعه صادرات سرمایه فکری است و هدف از تشکیل شورای عالی صادرات و تهیه برش های استانی آن، استفاده از تمام ظرفیت های نیروی انسانی است.
خسرو تاج بیان کرد: با مشارکت جمعی ، فکر و اندیشه می توان در این فضای تغییرات و تحولات تکنولوژی، کشور را به سمت درست هدایت کرد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت اضافه کرد: در خوزستان عمده سرمایه گذاری ها بر اساس توجیهات اقتصادی اساسی و با امکان دسترسی به مواد اولیه و بازار و آب های بین المللی بوده در نتیجه سهم خوبی در صادرات دارد.
وی ادامه داد: بزرگترین وظیفه برای برای کارگروه های توسعه صادرات، شناسایی پتانسیل های و ظرفیت های آتی استان است که در چه زمینه ای حرکت کنیم و در این راستا باید از افراد صاحب نظر آشنا با تکنولوژی جهانی استفاده کنیم.
خسرو تاج افزود: در طول سه تا چهار ماه گذشته چندین بار به قطر سفر کردیم و تیم‌های اقتصادی و شرکت های منتخب با نگاه بلند مدت انتخاب شد و در مدت هفت ماه 140 میلیون دلار صادرات محصول به قطر انجام شد و همچنین روند مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با تمام کشورها را در دست داریم.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت بیان کرد: برخی نهادها صادرات گرا نیستند و صادرات اولویت اصلی آنها نیست.
وی افزود: ایجاد ظرفیت های جدید نیازمند سازمان متفکر غنی از افراد صاحب نظر است که روند تغییرات دنیا و نیازهای جامعه را بررسی کنند.
در این برنامه، 17 صادر کننده نمونه استانی شامل شرکت های فولاد خوزستان، پتروشیمی مارون، خمیر مایه و الکل رازی، کوثران نوین آبادان، پتروشیمی رازی، شرکت بازرگانی بین المللی عدنان، سیمان خوزستان، شرکت نوید کرخه، شرکت سیمان بهبهان، بازرگانی سرادی پور، شیر پاستورزه پگاه خوزستان ، خمیرمایه خوزستان، پتروشیمی امیرکبیر، تجارت راه عالی اروند، سریر پلاس، شرکت بازرگانی چلداوی و رضا زاده کاوری مورد تقدیر قرار گرفتند.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.