به گزارش ایرنا افشین حیدری روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات هاکی خوزستان در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ، اظهار کرد: امیدواریم از این پس جایگاه هاکی خوزستان در کشور بهتر شود و با ارائه برنامه منسجم، در آینده حرف اول را در هاکی کشور بزنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ضمن گرامیداشت یاد مرحوم خجسته( رییس سابق هیات هاکی خوزستان) افزود: ما در چند رشته ورزشی از جمله هاکی مشکلات بسیاری داریم و باید با برنامه ریزی مناسب رو به جلو گام برداریم.
وی با بیان این که مجموعه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از لحاظ مالی در کنار هیات هاکی خوزستان است و بنا داریم این رشته را در سراسر استان گسترش دهیم افزود: به زودی کار تدوین کتاب تحول 5 ساله ورزش استان به پایان می رسد و از این طریق می توان نواقص و کمبودهای ورزش خوزستان را برطرف کرد.
حیدری با اشاره به این که طی پنج سال آینده شاهد تحول عظیمی در بخش زیرساخت های ورزش استان خواهیم بود افزود: خوشبختانه با اعلام آمادگی وزارت ورزش و جوانان، قرار بر این شد که در وهله اول پروژه های نیمه تمام استان به بهره برداری برسد و سپس سالن ها و اماکن ورزشی را تجهیز کنیم.
وی با بیان این که آن دسته از هیات های ورزشی که با برنامه ریزی خوب در مسیر پیشرفت آن رشته در استان گام بر می دارند تحت حمایت اداره کل ورزش قرار می گیرند افزود: ما در رشته قایقرانی با وجود رودخانه های فراوان جایگاه خوبی در کشور نداریم لذا بنا داریم اولین مدرسه تخصصی قایقرانی را در استان افتتاح کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به افتتاح هفت استخر تا پایان تیرماه سال آتی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در 6 ماهه دوم سال، 64 میزبانی مسابقات بین المللی و کشوری را بر عهده داریم. در یک ماه گذشته موفقیت های بی نظیری در رشته های بسکتبال و وزنه برداری بدست آوردیم که انتظار می رود هیات هاکی استان نیز این روال را در پیش بگیرد.
در ادامه معاون توسعه و امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: نگاه ما به ورزش جزیره ای نیست و به تمام رشته ها به یک شکل نگاه می کنیم. ما موظف به تامین تمام بودجه و امکانات ورزشی هیات ها نیستیم بلکه نقش کمکی را بر عهده داریم.
وی با اشاره به این که انتظار می رود رشته هاکی استان با حضور خانم خجسته دوباره جان تازه ای بگیرد افزود: در طی چهار سال اخیر خبری از هیات هاکی نبود و نوجوانان و جوانان استان از این رشته بی نصیب بودند.
نصیری با اشاره به این که هر هیاتی برای ما صاحب ارزش و احترام است افزود: اگر چه به لحاظ فنی نگاه ما به رشته های فوتبال، وزنه برداری، کشتی و رزمی متفاوت تر است. بی شک رشته هایی مثل هاکی، ورزش بیماران مبتلا به بیماریهای خاص و ورزش های سه گانه از دید ما مغفول نبوده و آن ها را تحت نظر داریم.
در ادامه رییس هیات هاکی خوزستان نیز گفت: در دوره گذشته شاهد بی مهری از سوی مسئولین نسبت به هیات بودیم ولی در این دوره تلاش می کنیم هاکی خوزستان را با جلب حمایت مسوولان به جایگاه واقعی خود در کشور برگردانیم.
امینه خجسته با اشاره به این که اولین ضربه هاکی در کشور از خوزستان بود افزود: در دهه 50 هاکی از خوزستان وارد کشور شد و تیم ملی متشکل از بازیکنان خوزستانی بود ولی طی سال های اخیر فعالیت در این رشته کم رنگ تر شده است.
رییس هیات هاکی خوزستان افزود: استعدادیابی به کمک آموزش و پرورش، آموزش برگزاری کارگاه های مختلف و برگزاری کلاس داوری و مربی گری از مهمترین برنامه های ما در چهار سال آینده خواهد بود.
وی با بیان این که هدف اصلی ما رسیدن به مقام قهرمانی هاکی کشور است افزود: قطعا با قهرمانی در لیگ دسته یک می توانیم به لیگ برتر ورود پیدا کنیم و با تلاش بسیار قهرمان ایران شویم چون ظرفیت لازم برای تحقق این هدف را دراستان داریم.
9879/6002
خبرنگار: محمد شاکری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.