معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: این معاونت هر ماه به سه نفر از افرادی که بهترین راهکار پیشگیری از قاچاق کالا را ارائه کنند، هدیه می­ دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی در جلسه کمیته پیشگیری از قاچاق ارز و کالا، اظهار داشت: آمار دقیقی از قاچاق کالا و ارز وجود ندارد، گرچه اقداماتی صورت می ­گیرد، اما کافی نست.

وی ادامه داد: لیست کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای سلامت محور باید از طریق صدا و سیما اعلام شود و مردم در خصوص مصرف این کالاها آگاهی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: قوانین، آمار و بخشنامه ­های مربوط به قوانین قاچاق به سازمان تبلیغات ارائه شود تا برای طرح در میان مردم، در اختیار روحانیون قرار گیرد.

وی عنوان کرد: به منظور بهره­ مندی از نظرات شهروندان و مشارکت آنان در امر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، علاقه مندان می ­توانند راهکارهای پیشنهادی خود را به شماره 09376187041 پیامک کنند تا هر ماه به سه نفر از بهترین پیشنهادها جوایزی اهدا شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: روحانیون بر اساس وظیفه ذاتی که دارند به جرائم و آسیب ­های اجتماعی اشاره می­ کنند اما اگر بخواهیم به صورت جدی وارد عرصه پیشگیری شویم، باید روحانیون متخصص در این زمینه تربیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احسان فردآقایی افزود: آمادگی داریم بانک اطلاعاتی از مبلغین تخصصی راه ­اندازی کنیم تا با دریافت محتوای علمی از ادارات و نهادها، به صورت تخصصی برای مردم سخنرانی کنند.

وی تصریح کرد: مدت سه سال است که این برنامه در خصوص اعتیاد اجرا شده و موفق بوده است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی جندی ­شاپور نیز در این نشست، نسبت به مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق هشدار داد.

موسی زهیری گفت: هر گونه کالای خوراکی، دارویی و بهداشتی که منبع تولید آن مشخص نباشد از نظر معاونت غذا و داروی این دانشگاه غیر قابل مصرف است.

وی تصریح کرد: برخی از این کالاها منجر به بروز بیماری­ های کبدی، کلیوی و سرطان در افراد می­ شوند.

وی گفت: چنانچه کالایی مشخصات تولید نداشته باشد، در صورت شکایت مصرف­ کننده قابل پیگیری نیست. بنابراین توصیه می­ شود که مصرف­ کنندگان از مصرف کالاهای خارجی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و همچنین کالاهای بدون مشخصات منبع تولید کننده خودداری کنند.

در ادامه نیز سایر اعضای جلسه به بیان آمار، عملکرد و نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.