به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوار پور، شنبه در جمع راهپیمایان 13 آبان در اهواز بیان کرد: آمریکا تحریم های همه جانبه ای را به تازگی ضد جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده و بد عهدی خود را در برجام نیز نشان داد.
وی گفت: وحدت و همبستگی مردم ایران بهترین راه مقابله با ظلم های آمریکا است و در حوزه دفاعی نیز باید به حداکثر آمادگی برسیم.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان بیان کرد: داشتن هوشیاری و بیداری برای به دست آوردن خودباوری و کسب استقلال و تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است و باید لازمه زندگی هر ایرانی باشد.
وی گفت: دانش آموزان و دانشجویان و نیروهای آموزش و پرورش نقش مهمی در ایجاد خودباوری و ایستادگی در مقابل دشمنان دارند.
سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه همه مردم باید وظایف خود در مقابل انقلاب اسلامی را بشناسند افزود: امام خمینی (ره) در سال 1342 علم مبارزه با آمریکا را بلند کرد.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان بیان کرد: در سال 1357 با شروع نهضت ملت ایران دانش آموزان به مردم پیوستند و خروش دانش آموزان در سراسر کشور ستون های کاخ ستم شاهی را به لرزه انداخت.
سردار شاهوارپور افزود: آمریکای خیانت کار پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در اقتصاد و فرهنگ ایران همواره حضور داشت، که با پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکا و دشمنان اسلام از ایران کوتاه شد.
وی اظهار کرد: آمریکا در سفارت خود در ایران توطئه و کارهای جاسوسی ضد ایران انجام می داد که در آن زمان دانشجویان با فتح لانه جاسوسی آمریکا تمامی اهداف استکباری آمریکا را از بین بردند.
وی ادامه داد:110 کشور پرچم آمریکا را به آتش می کشند که این موضوع نشان دهنده این است که آمریکا در طول تاریخ همواره به قشر ضعیف در دنیا ظلم کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: امروز یکی از روزهای بزرگ تاریخ و به یاد ماندنی در ایران است؛ امروز روزی است که شاهد حوادث و افتخارات بزرگی بودیم.
محمد تقی زاده گفت: 13 آبان روزی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی را برای ایستادگی در مقابل استعمار داخلی و استکبار جهانی از خانه خود تبعید کردند و روزی است که لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان به تصرف در آمد که تمامی این اتفاقات باعث شد تا امروز را به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کنند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ریشه در انقلاب نبی اکرم (ص) و ادامه دهنده انقلاب عاشورا است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان درادامه بیان کرد: امروز هنوز جوانان و نوجوانان این سرزمین همچون شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی معتقدند که انقلابی بودن شرایط خاص خود را دارد و از جمله این شرایط زیر سایه ولایت ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است.
وی گفت: ولایت مداری از ویژگی های یک دانش آموز انقلابی است و دانش آموزان و دانشجویان امروز با حضور گسترده خود در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر با انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب عهد بستند.
در این آیین راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای ضد استکباری و ضد آمریکایی اعتراض خود را به ظلم و ستم دشمنان اسلام و آمریکا نشان می دادند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی از جمله لبیک یا حسین'، ' مرگ بر آمریکا ' و ' مرگ بر انگلیس'، ' ترامپ یک شیطان است'، ' سیلی زدیم به صورت آمریکا' و ' لبیک یا حسین و لبیک یا زینب' شکایت و اعتراض خود را از توطئه های مستکبرانه آمریکا و دشمنان اسلام نشان دادند.
در مسیر راهپیمایی نیز تریبون آزاد برای صحبت و اعلام نظر شهروندان در نظر گرفته شده بود.

در حاشیه این آیین که با حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان و جمعی از مسئولان برگزار شد غرفه هایی توسط دانشگاه ها و نواحی آموزش پرورش در مسیر راهپیمایی برپا شده بود.
غرفه هایی با عنوان کمپین دانش آموزی برای امضای یادگاری دانش آموزان و دانشجویان و غرفه ای برای نقاشی با موضوع روز 13 آبان.
مسیر راهپیمایی 13 آبان امسال از مقابل ساختمان فرمانداری اهواز به سمت پل سفید- میدان شهدا، خیابان آیت ا.. طالقانی تا حسینیه اعظم اهواز بود.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.