علی حسین حسین زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام اربعین حسینی زائران اتباع خارجی انحصارا' باید از مرز شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر به عتبات عالیات سفر کنند ولی اتباع عراقی در این زمینه محدودیتی ندارند.
وی گفت: تاکنون هیچ یک از زائران خارجی بجز اتباع عراقی از گذرگاه مرزی چذابه به کشور عراق نرفته اند ولی تعدادی از اتباع خارجی که به مرز چذابه مراجعه کرده بودند به پایانه شلمچه هدایت شدند.

* زائران اربعین حسینی ترجیح می دهند از مرز مهران به کربلا مشرف شوند
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: زائران اربعین حسینی ترجیح می دهند از مرز مهران به کربلا مشرف شوند چون شرایط تردد در مهران بهتر از اربعین پارسال است.
حسین زاده افزود: در اربعین پارسال تعدادی زیادی از زائران اربعین حسینی که به مقصد مهران حرکت کرده بودند پس از مواجهه با بستن بودن مرز مهران ، به سمت گذرگاههای شلمچه و چذابه حرکت و به کربلا مشرف شدند.
وی ادامه داد:در واقع در اربعین پارسال ، پایانه های مرزی چذابه و شلمچه پذیرای سرریزحجم عظیمی از زائران اربعین حسینی که به مرز مهران مراجعه کردند بودند و سپس بدون دغدغه راهی کربلا شدند.
تاکنون 556هزار زائر اربعین حسینی معادل 50درصد کل زائران پارسال از گذرگاههای مرزی چذابه و شلمچه به کربلا مشرف شدند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سه روز پیش در بازدید از پایانه چذابه گفته بود احتمال دارد امسال به دلیل گرمای هوا و گرد و غبار ، نتوانیم رکورد اربعین سال گذشته را از نظر پذیرش زائر بشکنیم.
گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی از 11 روز پیش به سمت پایانه های مرزی خوزستان شروع شده است و در روزهای اخیر شتاب گرفته است.
براساس تقویم جمهوری اسلامی ایران 18 آبان روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) است و در عراق روز جمعه 19آبان است.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.