معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک و شبیه به مواد مخدر، قرص های روانگردان توسط زائران در عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ "علی قاسم پور" اظهار کرد: فیض حضور در سرزمین عتبات عالیات، توفیقی  است که خداوند منان برای زائران اربعین مقرر فرموده است که بروز هرگونه عوارض جسمی، روحی و روانی در افراد، موجب عدم توفیق و ایجاد شبهه در مناسک معنوی و زیارتی می شود.

سرهنگ قاسم پور ادامه داد: دولت عراق در سال های اخیر مبادی ورودی خود را به آخرین امکانات کنترلی و حفاظتی مجهز کرده و با بهره گیری از کادر متخصص در چهره زنی، مبادرت به شناسایی زائران معتاد و جستجوی بار همراه آنان می کنند که امید است شاهد دستگیری و بازداشت زائران به دلیل حمل مواد مخدر چه در ایران و چه در عراق ، نباشیم.

وی گفت: همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک و شبیه به مواد مخدر، قرص های روانگردان مانند متادون، قرص های آرام بخش از قبیل انواع مسکن های حاوی کدئین، دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اکسازپام، لورازپام و... در کشور عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در خاتمه خاطر نشان کرد: بازداشت هریک ازمرتکبان جرایم ذکر شده تابع محدودیت سنی و جنسیت نبوده و به صرف کشف مواد مخدر،فرد حامل آن بازداشت و با قاطعیت محاکمه می شود .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.