ولی الله حیاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ضرورت و ایجاد تسهیلات ویژه به زائران اربعین حسینی، به دستور استاندار خوزستان و همچنین پیگیری سازمان منطقه آزاد اروند، اخذ عوارض خروج از کشور در مرز بین المللی شلمچه حذف شد.
وی اظهار داشت:طبق قانون برای خروج هر فرد از مرزهای زمینی باید 125 هزار ریال اخذ شود که این مبلغ از عصر امروز از زائران دریافت نمی شود.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت:در تمام مرزهای کشور کسانی که قصد خروج از کشور را دارند باید عوارض خروج را پرداخت کنند ولی در مناطق آزاد متولی اخذ عوارض خروج از کشور بر عهده این سازمان است.
حیاتی با اشاره به زیرساخت های مناسب برای تردد زائران حسینی در شلمچه گفت:با فراهم بودن زیرساخت های لازم، تردد در این مرز روان بوده و تا کنون مشکلی برای تردد زائران گزارش نشده است.
وی تصریح کرد:از ابتدای ماه صفر تا کنون حدود 250 هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه به سمت عتبات عالیات عزیمت کرده اند.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:همچنین حدود 15 هزار خودرو در پارکینگ های مرز شلمچه تاکنون پارک کرده اند.
حیاتی افزود: صدور ویزا در مرز شلمچه امکان پذیر نیست و زائرانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند باید از طریق دفاتر صدور روادید که دارای مجوز هستند ویزا اخذ کنند در غیر اینصورت اجازه عبور از مرز به آنان داده نمی شود.
وی ادامه داد:با توجه به روان بودن مرز شلمچه پیش بینی می شود امسال بیشتر از یک میلیون نفر از این مرز برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی تردد کنند.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق هستند.
مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
7165/ 7104
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم:حمیدرضا ترابی فرد*انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.