سردار حبیب الله جان نثاری سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه افزود:همه اقدام های امنیتی - انتظامی ، تسهیلات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی از طرف مسئولان کشورمان انجام شده ولی طرف عراقی هنوز آمادگی خود را برای بازگشایی مرز اعلام نکرده اند.
وی گفت: سه گیت امنیتی در مسیرهای منتهی به مرز خسروی نیز از سوی یگان ویژه ناجا فعال شده و به محض آمادگی مرزبانی عراق برای باز شدن مرز ، کار عبور زائران از پایانه خسروی را شروع می کنیم.
فرمانده یگان ویژه ناجا در ادامه احتمال بازگشایی مرز خسروی در 13آبان (شنبه آینده) را رد نکرد و گفت: آمادگی کامل برای تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی را داریم.
جان نثاری با بیان اینکه هم اکنون از سه پایانه مرزی مهران در استان ایلام و گذرگاه های چذابه و شلمچه در استان خوزستان تردد زائران اربعین حسینی به صورت روان انجام می شود افزود: تردد روان و بدون دغدغه زائران و عبور از این سه گذرگاه مرزی ادامه دارد و در روزهای آینده روند حرکت زائران شتاب خواهد گرفت.
وی گفت: به لطف الهی با آمادگی کامل به استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی می رویم و همه تمهیدات لازم برای تردد بی دغدغه زائران توام با آرامش ، نظم و انضباط اندیشیده شده است.
فرمانده یگان ویژه ناجا ، کنترل از مبدا حرکت زائران ، کنترل جاده ها و مسیرهای منتهی به پایانه ها و گذرگاههای مرزی را سه وظیفه عمده یگان ویژه در ایام اربعین حسینی برشمرد و گفت: یگان ویژه تا بازگشت کامل زائران به وطن به وظایف محوله با دقت ، ظرافت توام با آرامش عمل خواهد کرد.
سردار جان نثاری در بازدید از مقر استقرار نیروهای یگان ویژه در اطراف پایانه مرزی چذابه با فرماندهان این یگان دیدار و گفت وگو کرد.
وی افزود:خوشبختانه نیروهای یگان ویژه مستقر در پایانه مرزی چذابه از آمادگی کامل برای برقراری نظم امنیت برخوردار هستند.
وی گفت: به زائران توصیه می کنیم برای عبور از گذرگاههای مرزی کشور حتما' گذرنامه معتبر و روادید همراه داشته باشند تا ما و مرزبانی عراق با مشکلاتی رو به رو نشویم.
پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز از کانون های اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
پیش بینی شده روند تردد زائران اربعین حسینی در روزهای آینده در مرزهای شلمچه و چذابه شتاب گیرد.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران پیش تر در بازدید از پایانه مرزی چذابه گفته بود برای عبور یک میلیون زائر از مرز چذابه آمادگی کامل داریم.
در اربعین پارسال 430هزار زائر از چذابه به عتبات عالیات مشرف شدند.
6065/6064
خبرنگار: محمد رضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.