شهرام مقام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:گروه های بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت روزانه موکب ها را پایش می ‌کنند و بر این اساس کیفیت آب و غذای ارایه شده به زوار بررسی می شود.
دبیر و سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:در حوزه بهداشت نیز طرح آموزش در قسمت ورودی ‌های پایانه مرزی به صورت چهره به چهره انجام می ‌شود و آموزش نیز به صورت رسانه ای و توزیع جزوه انجام می شود.
مقام ادامه داد: بر اساس پیش بینی انجام شده قرار بود که خدمات‌ رسانی دانشکده علوم پزشکی آبادان از روز 29 مهر در مرز شلمچه آغاز شود که به دلیل استقبال زودرس زوار این خدمات‌ رسانی از روز 23 مهر گذشته آغاز شد.
وی ادامه داد:خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه در 2 بخش بهداشتی - درمانی و بیمارستان صحرایی با 120 تخت انجام می شود.
مقام، با اشاره به اینکه 60 تخت بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه مربوط به موارد اضطراری است، گفت: بقیه تخت ‌ها نیز برای درمانگاه صحرایی تعبیه شده ‌اند.
وی افزود: در این بیمارستان صحرایی خدمات اتاق عمل، رادیولوژی، مامایی، آزمایشگاه ، درمانگاه و بستری موقت زائران ارایه می ‌شود و تمام خدمات پزشکی، پرستاری و دارویی در مرز شلمچه رایگان است.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.
مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.
7165/ 7104 / 6037
خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.