عبدالنبی گشتیل یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهر هندیجان دارای 120 کیلومتر کانال دفع آب های سطحی است که هر بار لایروبی آن ها به یک دوره سه ماهه زمان نیاز دارد.
وی گفت: فرایند لایروبی این کانال ها برای قبل از شروع فصل بارندگی با حدود 30 پرسنل اغاز و تا کنون 70 کیلومتر آن لایروبی شده و تا یک ماه آینده به پایان می رسد.
گشتیل افزود: متاسفانه یونولیت هایی که توسط برخی تاجران و کسبه و بازاریان صنف لوازم خانگی در سطح خیابان رها سازی یا به درون این کانال ها سرازیر می شود، عامل اصلی مسدود شدن منهول ها در چهار راه ها بوده و موجب آبگرفتگی خیابان ها در فصل بارندگی می شود.
وی ادامه داد: در خیابان های شهر سطل زباله بزرگ قرار داده شده و انتظار می رود که کسبه ضایعات را به داخل این سطل ها قرار دهند یا ضمن جمع آوری در نقطه ای مناسب برای جمع آوری توسط پاکبانان این شهرداری قرار دهند و از رهاسازی آن در کانال ها و سطح خیابان ها خودداری کنند.
وی ادامه داد: بازیافت زباله نیز یکی از راه های مناسب به منظور جلوگیری از رهاسازی این ضایعات در سطح خیابان هاست که طرح آن به شورای شهر ارائه شده و در حال بررسی است و امیدواریم به زودی توسط بخش خصوصی اجرایی شود.
شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار دارد.
7163/6064
خبرنگار: عبدالحسن محسنی نژاد** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.