استاندار خوزستان گفت: زیرساخت های لازم برای هوشمند شدن شهر اهواز فراهم است و با توجه به این موضوع، توقع این است که روند اجرایی عملیاتی موضوع به سرعت انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،  غلامرضا شریعتی در جلسه شهر هوشمند اهواز که در استانداری خوزستان و با حضور شهردار اهواز، اعضای شورای شهر، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، مسئولان دانشگاه شهیدچمران و مدیرعامل شرکت ایرانسل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته قریب به 18 تفاهمنامه در حضور بنده، واعظی وزیر وقت ارتباطات، ربیعی وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی و شرکت‎های مختلف منعقد شد که در این میان بخشی از این تفاهمنامه‎ها عملیاتی و اجرایی شدند و بخشی دیگر نیز با تأخیر مواجه شدند.

وی گفت: بحث تاکسی های اینترنتی یوکب و تریپسین در اهواز یکی از این تفاهمنامه‎ها بود که به همت شهردای، استانداری و تاکسیرانی، این تاکسی های اینترنتی تشکیل شدند که طی آن هیچ گونه کپی برداری از نرم افزارهای اسنپ تهران یا جاهای دیگر نشد و از نرم ‎افزارهای به روزتری استفاده شد. این در حالی است که تاکسیرانی هم کارهای جدیدی کرده و بنا شده است نرم ‎ افزارهایی برای انتقال دانش آموزان به مدرسه نیز طراحی شوند تا خانواده ها در جریان وضعیت و شرایط فرزندان خود طی زمانی که در خارح از خانه هستند قرار گیرند.

شریعتی در ادامه عنوان کرد: یکی از تفاهمنامه‎ های بسیار مهمی که لازم بود اهواز در آن پیشگام شود، پروژه شهرهوشمند بود که برخی از عملیات آن به صورت مختصر اجرایی شده و دولت، استان و دستگاه های اجرایی نیز همه اعلام آمادگی کردند که در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

وی افزود: خوشبختانه کارگروه مربوطه، کار را به دست گرفته و بنا است کارگروه ویژه ای هم از دل همین کارگروه با همکاری دستگاه‎های اجرایی ایجاد شود. خوشبختانه شرایط به نحوی است که اهتمام دستگاه‎های مختلف استان نسبت به این موضوع خوب بوده است.

استاندار خوزستان افزود: در حال حاضر زیر ساخت‎ها در استان برای این موضوع فراهم است که به عنوان نمونه می‎توان به شرکت ایرانسل اشاره کرد که زیرساخت‎های خوبی در استان ایجاد کرده است و به همین علت تاکید بر این است که در موضوع قرارداد فیبر نوری و شهر هوشمند اهتمام  شود و سعی کنیم شهری الکترونیک و هوشمند را در استان شکل دهیم زیرا این کار موجب کاهش یافتن پرت هزینه‎ها و ذخیره انرژی می‎شود.

وی اضافه کرد: حتی مسایل محیط زیستی و آلودگی‎هایی که به واسطه ترددهای زیاد ایجاد می‎شوند به واسطه الکترونیکی شدن کاهش پیدا می کنند و می‎توان با تحقق این موضوع شاهد اداره شهر به صورت روانتر باشیم و اداره شهر کم‎هزینه‎تر و با بهره‎وری و کارایی بیشتر شود.

شریعتی تاکید کرد: هرچه این خدمات الکترونیک بیشتر شود هم مدیریت روانتر می‎شود و هم برای مدیریت شهری منابع جدیدی شکل می‎گیرد و مدیریت شهری از حالت سنتی و کسب درآمدهای روتین سنتی خارج می‎شود. همچنین این کار هرچه بیشتر گسترش پیدا کند عایدی بیشتری نصیب شهرداری برای مدیریت شهر خواهد شد. هرچه حجم ثروتی که از این روش در اهواز خلق می‎شود بیشتر باشد، سهم شهرداری بیشتر خواهد بود و این باعث می ‎ شود درآمد بیشتری نصیب شهرداری شود و شهردار نیز قدرت مانور بیشتری داشته باشد و خدمات باکیفیت‎تر و بهتری به شهروندان ارایه کند.

وی بیان کرد: با توجه به این موضوع، تاکید می ‎کنم که هرچه زودتر به سمت عملیاتی شدن موضوع پیش رویم زیرا هم زیرساخت‎های شهرداری و هم زیرساخت‎ های ایرانسل مهیای کار هستند. خوشبختانه شورای شهر کنونی نیز علاقه‎مند به کار و مایل است تا شهر را از حالت سنتی خارج کند. شهردار نیز با زحمات شهرداری پای کار است تا شهر اهواز روز به روز شرایط بهتری به خود گیرد و مدیریت مدرنتری نیز برآن حکم ‎فرما شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: انتظار می‎رود افراد دیگری از شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی به کارگروه اضافه شوند و کارها را پیش ببرند. از آنجا که کارهای زیرساختی صورت گرفته و برنامه‎های شرکت ایرانسل نیز کاملا مهیا و آماده اجرا شدن است، توقع این است که به سرعت روند اجرایی عملیاتی آن انجام شود و پروژه شهر هوشمند اهواز را به سرانجام برسانیم و سپس اقدامات را برای شهرهای دیگر نظیر آبادان، خرمشهر، دزفول و ماهشهر که دارای زیرساخت‎های این موضوع هستند آغاز کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اهواز اولین شهرستانی باشد که پروژه شهر هوشمند در آن اجرایی می‎شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.