استاندار خوزستان گفت: برای سال آینده باید برنامه ای برای جلوگیری از توقف صادرات به عراق در ایام اربعین تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه نوزدهم مهرماه در نشست ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: از نظر زیرساخت‌ امسال اقدامات موثری در پایانه‌های استان انجام شد.

استاندار خوزستان افزود: سال گذشته پایانه شلمچه به وضعیت پایدار رسید و امسال نیز در زمینه توسعه و اصلاح پارکینگ و محوطه پایانه شلمچه اقدامات موثری انجام شده است؛ همچنین طرح آب‌رسانی این پایانه با جدیت در حال انجام است.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی مشکلات در زمینه تجارت با عراق در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: برای سال آینده باید برنامه صحیحی برای ساخت مسیر صادارات و تجارت با عراق تدوین نماییم تا شاهد توقف صادرات در مدت اربعین حسینی نباشیم.

شریعتی تصریح کرد: در پایانه چذابه با مشکلات بیشتری مواجه بودیم، سال گذشته برخی اقدامات موثر انجام شد و رضایتمندی نسبی بین زائران اربعین حسینی بدست آمد اما اقدامات پایدار نبود و در همین راستا تلاش می‌کنیم وضعیت پایانه چذابه تا سال آینده به ثبات برسد.

استاندار خوزستان درباره اقدامات انجام شده در مرز چذابه توضیح داد: امسال تلاش شد جانمایی مواکب در حوزه حاکمیتی کشور ما باشد؛ همچنین در پروژه آب‌رسانی پایانه چذابه که یک پروژه 14 ماهه بود، توانستیم در مدت 2 ماه 17 کیلومتر از 21 کیلومتر خط انتقال آب را تکمیل نماییم که تا روز 2 آبان ماه به محل مواکب آب‌رسانی انجام می‌شود همچنین امسال جاده نفت منتهی به پایانه چذابه که گلوگاه ترافیکی بود 4 خطه شد.

شریعتی تصریح کرد: شرکت‌های نفت، ملی حفاری، نیشکر و سازمان پایانه‎ها و راهداری، نوسازی مدارس و گمرک مکلف به تهیه 42 کانکس برای اسکان نیروهای خدمات رسانی و همچنین نیروی انتظامی و خبرنگاران هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.