به گزارش ایرنا ابوالفضل خراسانی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه اندیمشک افزود:یکی از رویکردهای اصلی طرح ملی ملکوت، ترویج منظومه معرفتی دین بر اساس نظرات آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید و مفسر بزرگ قرآن کریم است.
وی اظهار کرد:گام نخست این جشنواره در شهرستان اندیمشک تشکیل رشته تخصصی تفسیر قرآن در شهرستان اندیمشک است که پیگیر راه اندازی آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد:برگزاری دوره های آموزشی ، مسابقات و همایش هایی نیز در دل این طرح بزرگ فرهنگی تعریف شده و اجرایی می گردد.
خراسانی گفت:برنامه کامل این جشنواره تدوین شده و با مشارکت دستگاههای اجرایی ، دانشگاهها و نهاد های فرهنگی شهرستان اندیمشک در آینده نزدیک انجام می گیرد.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم با اشاره به اهمیت فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی گفت:مانوس بودن با قرآن و کلام الهی عامل موفقیت مردم در جامعه اسلامی است.
پیمان جهانگیری افزود:یکی از مهمترین راههای مبارزه با معضلات اجتماعی ، ترویج معنویت و ارزش های دینی با تکیه بر گنجینه معنوی کلام الهی در سطح جامعه است.
وی بیان کرد:اجرا برنامه های فرهنگی شاخص با تلاش متولیان فرهنگی و ادارات مربوطه در اندیمشک اولویت مهمی است که می توان آثار منفی بسیاری از برنامه های دشمنان از جمله شبکه های اجتماعی را کمتر کند.
وی افزود:دستگاههای اجرایی شهرستان برای اجرای برنامه ملی ملکوت آماده همکاری کامل است و برای ترویج فرهنگ قرآن و برنامه های مذهبی و معنوی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.
امام جمعه اندیمشک هم فاصله گرفتن از قرآن را موجب ایجاد مشکلات زیاد در سطح جامعه اسلامی دانست و گفت:باید برای بخش های قرآنی در جامعه بیش از همیشه وقت و انرژی گذاشته و هزینه های بیشتری صرف کرد.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری گفت:انجام کارهای قرآنی و تفسیر قرآن کریم با بهره گیری از ظرفیت مراجع عظام و حوزه های علمیه در سطح کشور ضروری است.
وی بیان کرد:شخصیت جوانان ما نیازمند خوراک فرهنگی آمیخته به قرآن است و برای معرفی سبک زندگی سالم و پایدار باید ارتباط جوانان با قرآن را محکم تر کرد.
وی خاطرنشان کرد:در حالیکه بسیاری از دشمنان اسلام و گروههای تکفیری درتلاش برای معرفی چهره ای نادرست از اسلام و مسلمین هستند باید با ترویج فرهنگ قرآن و عمق مفاهیم آن ، توطئه های آنها را خنثی کرد.
7281/6064
خبرنگار:زهرا دهقان** انتشاردهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.