حسین ملایجردی دوشنبه در نخستین اجلاس استانی مجمع مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان، حجم کل مکاتبات استانداری ها در سال 95 را یک میلیون و 560هزار فقره عنوان کرد و افزود: حدود 180هزار فقره از این مکاتبات در استانداری خوزستان صورت گرفته که 12درصد از حجم کل مکاتبات را شامل می شود.
وی با بیان اینکه رتبه خوزستان در کاهش مکاتبات چاپی مطلوب نیست، در خصوص وضعیت مکاتبات فرمانداری های خوزستان گفت: بالغ بر 309هزار نامه در سال 95 به صورت سنتی و الکترونیک مکاتبه شده است.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 511 هزار مورد مکاتبه در خوزستان در سال 95 به چاپ رسیده ، افزود: این امر بیانگر آنست که هر نامه اداری حداقل 2 بار به چاپ رسیده است.
ملایجردی رتبه خوزستان در الکترونیکی شدن مکاتبات و کاهش نامه های چاپی را مطلوب ندانست و گفت: استان هایی همچون خراسان رضوی و اصفهان رشد چشمگیری در این خصوص داشته اند.
رئیس مجمع دبیرخانه های نظام اداری کشور تعداد کاربران ادارات خوزستان در استفاده از چاپگرها را بالا دانست و اظهارکرد: هم اکنون 492 کاربر در خوزستان وجود دارد که 136نفر از آنها به سیستم های چاپگر دسترسی دارند که این رقم در راستای الکترونیکی شدن مکاتبات باید کاهش یابد.
وی با اعلام اینکه سازمان ثبت احوال خوزستان میزان مکاتبات چاپی خود را به صفر رسانیده گفت: اداره کل شیلات،مسکن و شهرسازی، شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل استاندارد، فرمانداری امیدیه و اندیکا نیز کمترین مکاتبات چاپی را داشته اند.
وی در ادامه اظهارکرد: از سه سال پیش تاکنون عملکرد استانداری ها درخصوص الکترونیکی شدن مکاتبات مورد بررسی قرار گرفته است.
ملایجردی با اشاره به اینکه صد دستگاه دولتی را در خوزستان از حیث میزان الکترونیک شدن مکاتبات مورد بررسی قرار داده ایم، افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون این نخستین بار است که اجلاس دبیرخانه های نظام اداری کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه با وجود اهمیت دبیرخانه های نظام اداری اما توجه جدی به این بخش نشده است، اظهارکرد: شعارهای بسیاری درخصوص تکریم کارکنان این بخش داده شده اما پیش از این تحولی صورت نگرفته بود.
نخستین اجلاس استانی مجمع مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور به منظور توسعه و ترویج نظام اداری الکترونیکی ، تبادل اطلاعات و تجربیات و اطلاع دقیق از وضعیت فرایندها و نحوه گردش الکترونیکی مکاتبات، با حضور روسای دبیرخانه و فرمانداری ها ، سازمان ها و ادارات کل مستقر در خوزستان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.