عبدالرضا سعیدی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در روزهای آغازین ماه صفر حرکت کاروان های اربعین حسینی برای تشرف به نجف اشرف و کربلای معلا آغاز می شود افزود: هم اکنون پایانه مرزی چذابه با تجهیزات کامل آماده شده و بخش های زیادی از مسیرهای منتهی به این مرز برای تردد زائران برای تسهیل در تردد آنان تعریض و چهار بانده شده است ضمن آنکه ماموران مرزبانی و انتظامی امنیت و حراست از این مسیرها را برعهده دارند.
وی گفت: طرح کمربندی سوسنگرد و بستان نیز در مرحله نهایی است و تا پیش از حرکت کاروان های اربعین زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
سعیدی نیا به آماده سازی و روشنایی توقفگاه 100هکتاری چذابه با ظرفیت 60هزار دستگاه خودرو اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به تکمیل زیرساخت ها از جمله طرح آبرسانی به چذابه، امکان پذیرایی بهتر و وسیع تر به زائران حسینی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی بخش مهمی از امکانات استان ها و شهرداری های معین به ویژه در بخش حمل و نقل و خودروهای جمع آوری زباله به چذابه گسیل می شود پیش بینی کرد بیش از 500هزار زائر از مرز چذابه به کربلای معلا مشرف شوند.
فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه موکب های مردمی نیز در برخی نقاط مسیر عین 2 اهواز تا بستان برای خدمت رسانی به زائران برپا شده گفت: در ایام اربعین حسینی 400 موکب در این مسیر و اطراف پایانه مرزی چذابه فعال می شود.
پایانه چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز، و پایانه مرزی شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
در اربعین پارسال حدود 430هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلا و نجف اشرف شدند.
علاوه بر پایانه مهران در استان ایلام ، امسال برای نخستین بار مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز برای تردد زائران اربعین حسینی فعال خواهد بود و به گفته وزیر کشور در صورت آمادگی طرف عراقی، احتمال بازگشایی مرز دهلران نیز برای تردد زائران وجود دارد.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.