به گزارش ایرنا حسین حسن نژاد روز دوشنبه در نخستین اجلاس استانی مجمع دبیرخانه های نظام اداری کشور که در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: تاسیس دفترهای پست روستایی در کنار دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر itc سبب تسهیل طرح دولت الکترونیک می شود.
وی گفت: واگذاری برخی امور نیابتی از وظایف پست است که در تلاش هستیم تا این نقش به خوبی ایفا شود.
وی اظهارکرد: پست به عنوان مظهر و نماد قدیمی ترین راه ارتباطی بشر که همچنان پایدار است، شناخته می شود.
وی با بی بدیل خواندن نقش پست در حوزه ارتباطی افزود: شرکت پست مداوم درحال ارتباط گیری با اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است.
حسن نژادبا اشاره به اینکه همزمان با توسعه فناوری، شرکت پست نیز به دنبال ایفای نقش های مرتبط است،یادآور شد: با تغییر نوع ارتباطات و حضور فناوری در زندگی افراد باید شیوه های مکاتبات نیز تغییر کند.
وی با بیان اینکه نوع ارتباط مردم با دولت مظهری از اراده دولت است، گفت: دولت ها باید شرایط را به گونه ای فراهم کنند تا ارتباطات در قالبی شفاف و استاندارد صورت گیرد.
وی این امر را زمینه افزایش رضایتمندی مردم و کاهش هزینه ها دانست و ادامه داد: به طور قطع با کاهش مراجعه مردم به دستگاه های دولتی و حرکت در مسیر برون سپاری، شاهد افزایش رضایتمندی مردم خواهیم بود.
معاون فنی شرکت پست ایران خاطر نشان کرد: شرکت پست به جهت وجود زیرساخت ها، علاقه مندی مجموعه و تکالیف قانونی در طرح الکترونیکی شدن مکاتبات ورود پیدا کرده است.
وی یکی از عوامل مهم موفقیت این طرح را ارائه پاسخ های شفاف از سوی دستگاه های اجرایی دانست و گفت:متاسفانه این باور در ذهن مردم وجود دارد که مراجعه حضوری سبب پیگیری بهتر درخواست ها می شود از همین رو باید در جهت تغییر نگرش مردم تلاش کرد.
نخستین اجلاس استانی مجمع مدیران دبیرخانه های نظام اداری کشور با هدف توسعه و ترویج نظام اداری الکترونیکی ، تبادل اطلاعات و تجربیات و اطلاع دقیق از وضعیت فرایندها و نحوه گردش الکترونیکی مکاتبات، با حضور روسای دبیرخانه و فرمانداری ها ، سازمان ها و ادارات کل مستقر در خوزستان و با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.