حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: این روزها و بلکه از ماه ها قبل، بسیاری از محبان اهل‌بیت (ع) خود را آماده سفر کربلا در ایام اربعین می‌کنند که مسئولان باید برای عبور و مرور زائران تدابیر لازم را اتخاذ کنند و در این راستا، اقدامات مطلوبی از حیث خدمت‌رسانی، انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: از آنجایی که هزاران نفر از پایانه‌های مرزی زمینی خوزستان راهی زیارت می‌شوند، ضروری است موکب های پذیرایی ویژه ای در بین راه تا مرزهای خروجی تدارک دیده شوند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۸۰۰ موکب در دو مرز شلمچه و چذابه تدارک دیده شده است، عنوان کرد: از هر ۴۰۰ موکب مستقر در مرزها برای خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) تعداد ۱۰۰ موکب بین‌راهی و مربوط به مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خوزستان با بیان اینکه منازل زیادی برای استقبال و پذیرایی از زوار اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: اردوگاه‌های سپاه از جمله اردوگاه شهید باکری، مساجد و حسینیه‌ها نیز اعلام آمادگی کرده اند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، شاهد خدمت‌رسانی بهتری به زائران اربعین حسینی باشیم.

وی با اشاره به تکمیل پرونده و مجوز مواکب برای استقرار در پایانه‌های مرزی بیان کرد: تاکنون تعداد۷۰۷ فقره پرونده برای صدور پروانه به مرکز تحویل داده شده است.

حجت الاسلام موسوی، مبادی ورودی زوار اباعبدالله الحسین برای سفر به کربلای معلا را پنج شهر ایذه، بهبهان، اندیمشک، بوشهر و هندیجان عنوان کرد و با بیان اینکه تعداد ۲۵ موکب با سهمیه روزانه ۳۰ هزار پرس غذا در عراق تدارک دیده شده است، گفت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی دقیق میان دستگاه‌های دولتی و خصوصی، زمینه تردد و عبور و مرور زائران، هرچه بیشتر آسان شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 758240
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.