به گزارش ایرنا کیامرث حاجی‌زاده چهارشنبه در نشست بررسی ضریب نفوذ بیمه حوادث اماکن مسکونی و تجاری در خوزستان اظهار کرد: تفاوت در نرخ بیمه‌های مختلف مورد پذیرش نیست چراکه خوزستان به عنوان مهد ایثار با وجود بحران ها و توان پایین اقشار کم درآمد این تفاوت در نرخ بیمه توجیه ناپذیر است و اقبال مردم به پوشش بیمه ای را سخت می‌کند.
وی افزود: تفاوت نرخ بیمه‌ها شاید در بازار رقابت درست به نظر برسد اما عدول بیمه گذاران از نرخ مصوب بانک مرکزی ، اعتبار بیمه‌ها را نیز خدشه دار می‌ کند.
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با تاکید براین که باید به خوزستان نگاه ویژه‌ای صورت گیرد چراکه جایگاه این استان ویژه است اظهار کرد: اجبار مردم به بیمه اماکن تجاری و مسکونی درست نیست چراکه وقتی می‌توان با فرهنگ سازی آن‌ها را به این سمت سوق داد نیازی به اجبار نیست.
وی گفت: اگر بیمه‌ها نیز وارد حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی شوند هم خدماتشان را به مردم معرفی می‌کنند و هم اعتماد روستاییان را جلب می کنند.
حاجی زاده پیش بینی و پیشگیری را یکی از اصول مغفول مانده در حوزه بحران دانست و توضیح داد: اگر این فرهنگ نهادینه شود که هزینه در خصوص پیش بینی و پیشگیری سرمایه گذاری است و در زمینه آموزش و اطلاع رسانی تلاش شود، در مواقع بحران با آسیب کمتری روبه رو خواهیم شد.
وی اظهار کرد: اگر امروز مشکلات استان درمان نشوند در سالهای آینده به بحران تبدیل می‌شوندو شاخص بحران ها در استان افزایش پیدا می‌کند.
در پایان این نشست تحویل پایانکار از سوی شهرداری‌ها و نظام مهندسی منوط به پرداخت بیمه حوادث، ارائه مبالغ منطقی از سوی بیمه ایران به اداره کل مدیریت بحران خوزستان، امور روستایی، شهرداری و بنیادمسکن، یکسان سازی نرخ بیمه، درج شعارهایی درباره مزایای بیمه در نامه نگاری های اداری و قبض های شرکت های آب، برق، گاز و تلفن مصوب شد.
در استان خوزستان ضریب نفوذ بیمه شهری و روستایی حدو د پنج تا 6 درصد است که به گفته کارشناسان این رقم در مقایسه با بحران های موجود در استان مانند سیل، زمین لرزه و ... پایین است.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.