به گزارش ایرنا در این اجتماع بزرگ، که با شور خاص و به شکل با شکوهی با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار شد، مداحان اهل بیت(ع) و عزاداران در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش به سینه زنی و عزاداری ‌پرداختند.
در عصر تاسوعا نیز هیئت‌های زنجیرزنی و سینه زنی با حضور در خیابان ها و همزمان با شب عاشورا نیز عزاداری باشکوهی را به یاد شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش برگزار می‌کنند.
به گزارش ایرنا عزاداران حسینی شهرهای صالح شهر،جنت مکان ، ترکالکی و سماله و همچنین روستاهای توابع شهرستان گتوند نیز جمعه شب در شب تاسوعای حسینی با حضور درمساجد و حسینیه ها و خیابان ها به عزاداری پرداختند.
در صبح روز عاشورا نیز دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی از نقاط مختلف شهرستان به صورت دسته جات عزاداری در خیابان های شهر و روستا به‌ سمت گلزار شهدا واماکن مذهبی حرکت کرده و در ظهر عاشورا نیز نماز ظهر را اقامه می کنند.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، سماله، صالح شهر ، ترکالکی، جنت مکان و نیز 45 روستا است.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهیمی**انتشار: محمدعلی فریدپناه
کانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.