به گزارش ایرنا سردار یدالله بادین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز اظهار کرد: هم اکنون تمامی شناورها، تجهیزات پیشرفته دریایی، موشک ها و قایق های تندرو نیروی دریایی سپاه توسط کارشناسان و دانشمندان ایرانی در داخل ایران ساخته می شود و هیچ کمبودی از نظر تجهیزات نظامی در دفاع از آب های ایران اسلامی نداریم.
وی با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران در دفاع از مرزهای کشور و برقراری امنیت در خطوط دریایی ایران اسلامی افزود: نقش نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس در کنار نیروی زمینی سپاه، ارتش و بسیج بی بدیل بوده و در عملیات های مهمی مانند عملیات بدر و والفجر هشت به عنوان نیروهای پشتیبانی خدمات ارزنده ای را ارایه داد.
وی افزود: عبور رزمندگان اسلام از آب های هورالهویزه و جزیره مجنون یکی از مهمترین وظایف نیروی دریایی سپاه در زمان جنگ بود که در موفقیت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بسیار موثر بود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و دریای عمان نیز در این دوران نقش برجسته ای در مقابله با دشمن ایفا کرد و به خوبی از منابع اقتصادی و خطوط کشتیرانی ایران حراست کرد.
وی بیان کرد: صدام و استکبار جهانی که از جنگ زمینی با ایران ناامید شده بودند قصد داشتند با ناامن کردن خطوط دریایی کشور فشار مضاعفی را به نیروهای مسلح وارد کرده و آن ها را تضعیف کنند اما نیروی دریایی سپاه با اقتدار در برابر این تهدیدها ایستادگی کرد و شهدای والامقامی را نیز در این راه تقدیم نظام و انقلاب کرد.
سردار بادین تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه در 16 مهرماه سال 1366 نیز به خوبی و با اقتدار مقابل هجوم بالگردهای آمریکایی در جزیره فارسی در خلیج فارس ایستادگی کرد و یکی از بالگردهای پیشرفته آنها را سرنگون کرد تا به اثبات کند که هیچ کشوری نمی تواند ایران اسلامی را تهدید کند.
وی ادامه داد: امروز نیروی دریایی سپاه پاسداران با اقتدار کامل و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی در دریای عمان و خلیج فارس از خطوط کشتیرانی و محدوده های انحصاری کشور حراست کرده و باتوجه به تجربه ای که از دوران دفاع مقدس دارد، اجازه هیچگونه نفوذ و ایجاد ناامنی را به دشمنان نخواهد داد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اکنون نیروی دریایی سپاه با دارا بودن موشک های هوا به دریا، دریا به دریا، پهبادهای پیشرفته ، موشک های ساحل به دریا و قایق های تندرو پیشرفته و داشتن نیروهای متخصص و جوان به یکی از قدرت های بزرگ منطقه و فرا منطقه ای تبدیل شده است.
وی ادامه داد: نیروهای سپاه پاسداران پس از دوران دفاع مقدس نیز در جبهه دیگری در کنار نیروهای مقاومت به مقابله با استکبار جهانی و تکفیری های جنایتکار پرداخته‌اند.
وی گفت: استکبار جهانی بداند که شهید حججی ها در تمامی نیروهای مسلح همچنان حضور داشته و راه شهدا را ادامه خواهند داد.
7152/6064
خبرنگار: محمد رضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.