مسعود مصدقی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت حدود یک میلیون و 300 هزار نفر با اتوبوس ، و بیش از یک میلیون و 680 هزار نفر با مینی بوس و سواری جابجا شدند.
وی گفت: در مدت مشابه پارسال یک میلیون و 600 هزار هزار مسافر با اتوبوس و بیش از 2 میلیون و 80 هزار نفر مینی بوس و خودرو سواری عمومی جابجا شدند.
وی ادامه داد: در سه ماه تابستان امسال 188هزار و 740 مسافر در جاده های خوزستان تردد کردند که از این تعداد بیش از 31 هزار نفر با اتوبوس های حمل و نقل عمومی و بیش از 157 هزار نفر با مینی بوس و خودروهای سواری عمومی بود.
وی افزود: مجموع سفرهای پارسال در خوزستان با اتوبوس، مینی بوس و خودرو سواری عمومی بیش از 924 هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از برنامه های پیشگیرانه و آموزشی در سفرهای تابستانه گفت و ادامه داد: این اداره کل با انجام گشت های میدانی، ارتقا و آموزش مدیران فنی شرکت های حمل و نقل، نصب دوربین کنترل سرعت، آموزش روستائیان حاشیه راه ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نقش مهمی داشته است.
مصدقی افزود: تعداد تصادفات و تلفات جادهای استان درچهارماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تصادفات برون شهری 1.16 درصد، تلفات ناشی از تصادفات روستایی1.58 درصد، کل تلفات7.21 درصد و کل تصادفات فوتی و جرحی 7.19 درصد کاهش داشته است.
وی از راه اندازی سامانه جدید «سپهتن» بر روی کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری خبر داد و گفت: سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای است که درون خودرو نصب می شود و از طریق GFM, GPRS اطلاعات خودرو ازجمله سرعت، مشخصات راننده و ساعت کارکرد را به مراکز پلیس راهور ارسال می کند.
وی افزود: ارتقای بهره وری حمل و نقل عمومی ، افزایش ایمنی ، سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف راه اندازی طرح «سپهتن» است.
در خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده و 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی وجود دارد و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در این استان وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.
7165/ 6037
خبرنگار : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.