مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی، صبح امروز (چهارشنبه 5 مهرماه 1396) با حضور مدیران، روسا، مسئولین و کارشناسان ایمنی و آتش نشانی شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، در این مراسم که پس از رژه ناوگان خودرویی این اداره در تالارآفرینش شکل گرفت، معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سخنانی، ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد حماسه حسینی، آتش نشانی را یکی از مقدس ترین شغلها دانست و وجه تسمیه ی آن را فرشته ی نجات بودن آنها برای مردم در شرایط خطر عنوان کرد.

مسعود باهری، در ادامه با اشاره به افزایش خطرات به علت توسعه شهرها و پیچیدگی برنامه ها و محیط های صنعتی، گفت: این تغییرات سبب شده مسئله ی ایمنی از ضروریات جامعه بشری محسوب شود چرا که حوادث و خطرات، سالیانه جان هزاران انسان را می گیرد.

وی آموزش مستمر به کلیه کارکنان و ارتقای ایمنی در سازمانها و صنایع را یکی از وظایف مدیران دانست و تلاش برای تبدیل ایمنی به بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ را چشم انداز این فعالیت عنوان کرد.

باهری همچنین توجه به منابع انسانی شاغل در این بخش، برنامه ریزی برای افزایش سطح دانش تخصصی، تامین سلامت جسمی و روحی آتش نشانان، تامین تجهیزات و ماشین آلات استاندارد، بهبود فرایندها و تکنولوژی کار و تولید را از دیگر اقدامات لازم در این زمینه دانست که مسئولین HSE و مدیران ارشد در صنعت می‌بایست به آنها توجه نمایند.

در این مراسم همچنین کشکولی، سرپرست HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ایراد سخنرانی پرداخت و نیسی، رئیس ایمنی و آتش نشانی گزارشی از عملکرد این اداره به حضار ارائه کرد.

در این مراسم همچنین رئیس HSE شرکت پتروشیمی بندرامام و خانم نظری دو برنامه سخنرانی علمی-آموزشی ارائه نمودند و در پایان برنامه به نفرات برتر ادارات ایمنی و آتش نشانی شرکتهای منطقه جوایزی اهدا شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.