شهرام پرنیاک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنا به تصمیم کادر فنی تیم ملی 38 بسکتبالیست به اردوی آمادگی تیم‌ منتخب مینی بسکتبال جوانان (تیم ملی 2020 ) فراخوانده شدند که در این بین نام امیرحسین محمدی ‌فر پدیده بسکتبال خوزستان به چشم می خورد.
رییس هیات بسکتبال خوزستان با اشاره به این که اولویتمان هدف گذاری در سنین پایه است افزود: اگر به دنبال پیشرفت بسکتبال استان هستیم باید به مدارس و کانون های بسکتبال بیشتر توجه کرد چرا که از این طریق می توان چهره های نخبه را به خوبی شناسایی کنیم.
وی به اجرای طرح استعدادیابی در سرتاسر استان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تیم استعدادیاب خود را به درون مدارس استان اعزام و سعی کردیم از این راه استعدادهای گمنام بسکتبال را شناسایی کنیم.
پرنیاک با بیان این که برنامه ریزی خوب و منسجمی در بخش پایه انجام و سعی کردیم از نفرات شاخصی به عنوان مربی آموزش دهنده استفاده کنیم افزود: این رویکرد موجب شد که تیم های پایه ما در مسابقات کشوری عملکرد درخشانی داشته باشند.
وی در ادامه از میزبانی مرحله پایانی رقابت های مینی بسکتبال پسران زیر 13 سال طی روزهای 14 و 15 مهرماه در اهواز خبر داد و گفت: با پیگیری های مداوم اداره کل ورزش و جوانان استان و هماهنگی فدراسیون موفق به گرفتن میزبانی این مسابقات شدیم که این موضوع باعث قوت قلب بسکتبالیست های خوزستانی می شود.
رییس هیات بسکتبال خوزستان با بیان این که عملکرد فوق العاده تیم مینی بسکتبال زیر 13 سال پسران استان باعث شد که برای اولین بار تیم خوزستان به جمع چهار تیم پایانی راه یابد افزود: در این مرحله تیم های خوزستان، تهران، اصفهان و هرمزگان وجود دارند که به صورت تک حذفی با یکدیگر به رقابت می پردازند. بسکتبالیست های استان در بازی اول به مصاف تیم اصفهان رفته و در صورت پیروزی به مرحله فینال راه پیدا می کنند.
وی ادامه داد: عملکرد هر چهار تیم در مرحله قبل نشان داد که سطح بازی آن ها به یکدیگر نزدیک است و این موضوع باعث جذابیت بیشتر مسابقات خواهد شد اما بسکتبالیست های استان چون از امتیاز میزبانی برخوردار هستند شانس حضور بیشتری در بازی فینال دارند.
پرنیاک به صعود تیم بسکتبال جوانان پسر استان جزء هشت تیم برتر کشور اشاره کرد و گفت: همچنین تیم های مینی بسکتبال دختران استان در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان به جمع هشت تیم برتر کشور صعود کردند که نتیجه قابل قبولی است.
به گزارش ایرنا اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان از دوم مهرماه به مدت پنج روز در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.
6002 خبرنگار: پارسا شاکری**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.