به گزارش ایرنا معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستانی که در کتابخانه علوم ایران اهواز اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تا به وعده‌هایی که چندین ماه پیش داده‌ایم گام به گام عمل کنیم و آن‌ها را به مرحله اجرادرآوریم.
محمد غدیرزاده افزود: انجمن شعر حوزه هنری خوزستان که مدتها تعطیل و مسکوت بود اینک مدتی است که فعال شده است و شاعران خوزستانی را گرد هم آورده است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های حوزه هنری خوزستان در حوزه ادبیات چاپ چهار کتاب در بخش شعر و داستان است.
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان وجود هنرمند را مهمترین عامل یاری بخش در حوزه هنری خواند و افزود: بدون وجود هنرمند هیچ دستگاه فرهنگی قادر به فعالیت نیست برای همین تکریم مقام هنرمند اولین اولویت در حوزه هنری خوزستان است.
وی خاطرنشان کرد: اگر از هنرمند و جایگاه هنرمندان تقدیر به عمل نیاوریم تولید هنر هم میسر نخواهد شد لذا هنرمند نیاز به دلگرمی دارد.

**هنرمند در خط مقدم توسعه کشور قرار دارد
مشاور هنری استاندار نیز در این آیین اظهار کرد: در مسیر توسعه هنر که دغدغه بسیاری از ما است تنها دولت نقش آفرینی نمی‌کند بلکه مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا عامل پویایی و ترقی آن باشند.
رضا کیانی بیان کرد: دولت بستر را فراهم می‌کند اما انجمن های مستقل مدنی، علاقه‌مندان به این حوزه و رسانه ها نقش بسیار مهمی در توسعه هنر دارند.
وی افزود: هنرمند به عنوان وجدان بیدار جامعه در خط مقدم توسعه کشور قرار دارد چرا که جان و جهان خود را در این مسیر در طبق اخلاص نهاده است.
این هنرمند با تاکید بر تعامل بین نسل امروز و پیشکسوتان عرصه هنر بیان کرد: باید تلاش کرد تا خط و مرزی که بین پیشکسوتان و نسل امروز در هنر وجود دارد روز به روز کمرنگ شود و نسل امروز از اندیشه‌های نسل گذشته به راحتی بهره مند شود.
در این آیین محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وحید کیانی، فردین کوراوند و چند تن از شاعران دیگر به شعر خوانی پرداختند.
در پایان نیز از مصطفی اسماعیلی(سینا)، حفیظ اله ممبینی(آبگینه)، حبیب‌اله بهرامی، قاسم آهنین‌جان و عباس‌مسعود ریختگر تجلیل به عمل آمد.
/6002/7164
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.