به گزارش ایرنا تغییر کاربری یکی از مدارس کوی علوی، که از مناطق کم برخوردار کلانشهر اهواز است، در روزهای اخیر موجب نگرانی ساکنان این محله بوجود شده است. فعالان اجتماعی اعتراض خود را به این مساله در فضای مجازی منتشر کرده اند.
یکی از اهالی کوی علوی در تماس با ایرنا اظهار کرد: دبستان فتح در آستانه بازگشایی مدارس قرار است به کلانتری تبدیل شود.
علیرضا موسوی در این باره توضیح داد: 2 مدرسه ابتدایی همجوار و فرسوده به نام های 'نوراسلام' و 'شهید مفتح' که جمعیت زیادی از دانش آموزان منطقه را در خود جا داده بود با پیگیری مردم منطقه قرار شد نوسازی شوند.
وی افزود: مدرسه نوراسلام در سال های اخیر تخریب و بازسازی شد و قرار بود دانش آموزان 2 مدرسه تا زمان نوسازی دبستان مفتح، ادغام شوند اما مدرسه دوم تاکنون رها شده و بازسازی نشده بود.
وی اضافه کرد: در بازدیدهایی که مسئولان در روزهای اخیر از این مدرسه داشتند، ظاهرا قرار بر این شده که مدرسه مفتح به کلانتری تبدیل شود که این مساله باعث نگرانی و اعتراض اهالی شده است.
موسوی اظهار کرد: کوی علوی اهواز یکی از پر جمعیت ترین مناطق کلانشهر اهواز است که از نبود امکانات رفاهی، آموزشی و... رنج می برد و دانش آموزان در چند سال اخیر در کلاس های با ظرفیت بیش از 35 نفر تحصیل می کردند که بر کیفیت آموزش این کودکان تاثیر منفی گذاشته است.
وی ادامه داد: ساکنان این منطقه در سال تحصیلی جدید انتظار داشتند شاهد تحول در بخش آموزش باشند اما با کمال شگفتی به جای افزایش واحدهای آموزشی شاهد حذف آنها هستیم.
موسوی گفت: هر کدام از این مدارس 2 هزار مترمربع مساحت دارند که 30 سال پیش زمین آنها از سوی یکی از خیران برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش اهدا شده بود.
وی خواستار پیگیری این مساله از سوی مسئولان استان و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی شد.

*مدرسه ای که کلانتری می شود
سرپرست فرمانداری اهواز همچنین در گفت وگو با ایرنا خبر تغییر کاربری دبستان شهید مفتح را تایید کرد.
نبی اله خون میرزایی گفت: این مدرسه یک مکان مخروبه و متروکه است که در چهار پنج سال گذشته از آن استفاده آموزشی نمی شد، بنابراین مقرر شد که بخشی از آن به نیروی انتظامی برای استقرار کلانتری واگذار شود.
وی تغییر کاربری این مدرسه را مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز عنوان کرد.
خون میرزایی در پاسخ به اینکه چرا با وجود کمبود فضای آموزشی، قرار است یک مدرسه تغییر کاربری داده شود، گفت: به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان اهواز تشخیص دادم که برای ارتقای امنیت منطقه، این مکان متروکه و مخروبه با کمک اعتبارات استانداری به کلانتری تبدیل شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش اهواز ادامه داد: دانش آموزان مدرسه مفتح پس از بازسازی مدرسه همجوار، به آن مدرسه منتقل شده اند.
وی همچنین درباره مالکیت زمین این مدارس اظهار کرد: این زمین متعلق به دولت است و اگر کسی ادعای مالکیت دارد باید به دادگاه شکایت کند.
بر اساس این گزارش، کوی علوی در جنوب غربی کلانشهر اهواز و از مناطق محروم و کم برخوردار است.
با وجود پیگیری خبرنگار ایرنا رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 آموزش و پرورش حاضر به پاسخگویی نشد.
تغییر کاربری این مدرسه در حالی اتفاق می افتد که شریعتی استاندار خوزستان مرداد پارسال در نشست با مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با تاکید بر اولویت دادن به تکمیل و احداث فضاهای آموزشی مناطق کم برخوردار، گفته بود: توجه به عدالت در توزیع فضاهای آموزشی و زیرساخت های مربوطه باید در دستور کار باشد و ساخت و طراحی فضاهای جدید سهم مناطق کم برخوردار متناسب با نیازهای آنها در نظر گرفته شود و باید نگاه ویژه ای به این مناطق شود.
طبق آمارنامه کلانشهر اهواز جمعیت دانش آموزی در سال 94-93 بیش از 117 هزار نفر بوده است. بیش از یک هزار و 600 واحد آموزشی در اهواز فعالیت داشته که 370 واحد در ناحیه 4 قرار دارد که پس از ناحیه 3 کمترین واحد آموزشی را در اهواز دارد.
7151/ 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.