به گزارش ایرنا عملیات اجرایی احداث گام دوم پالایشگاه آبادان با عنوان طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان بهمن پارسال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد و قرار بر این بود به مرور زمان هشت هزار نفر در طرح مشغول بکار شوند.
با آغاز عملیات عمرانی و تأسیسات زیرساخت‌های پروژه مسئولان محلی برای به کارگیری نیروهای بومی جلسات متعددی در شهرستان آبادان برگزار شد.
با گذشت زمان هنوز بسیاری از شهروندان آبادانی از مراحل بکارگیری و جذب نیرو در این گام پالایشگاه بی خبر هستند و هر روز منتظر اعلام مسئولان برای ثبت نام و کار در این واحد هستند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه آبادان سه شنبه به ایرنا گفت: شورای اشتغال شهرستان آبادان در خصوص جذب نیرو در گام دوم پالایشگاه نشست ها و مصوبات متعددی از سال 1395داشته است.
امیر حمزه بزرگی نیا افزود: متاسفانه مجری طرح با وجودمصوبات متعدد شورای اشتغال شهرستان هماهنگی لازم را در خصوص جذب نیرو با فرمانداری ویژه آبادان ندارد.
وی اظهارکرد: گام دوم پالایشگاه آبادان، یکی از طرح‌های بزرگ ملی است که پس از برجام با استفاده از فاینانس در ایران در حال اجرا است و قرار است بیش از هشت هزار نیرو جذب کار در آن شوند.
بزرگی نیا افزود:تا زمانی که مجری طرح به تعهدات خود در قبال جذب نیروی بومی با هماهنگی فرمانداری اقدام نکند این فرمانداری مسئولتی در خصوص جذب نیرو در این گام پالایشگاه ندارد و افراد دواطلب به جذب در این گام به مجری طرح و یا اداره کار و امور اجتماعی آبادان مراجعه کنند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت: طبق مصوبات شورای اشتغال شهرستان آبادان مجری طرح علاوه بر طراحی سامانه نام نویسی علاقمندان قرار بود دفتری برای پاسخگویی به مردم در این شهرستان نیز دایر کند که به تعهده خود عمل نکرده است.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که سال ۱۲۹۱ هـ . ش ساخته شد و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.
این پالایشگاه در هشت سال جنگ تحمیلی به دلیل نزدیکی به مرز، در عمل در میدان جنگ قرار داشت و امکان فعال‌سازی آن غیرممکن بود.
پس از برقراری آتش بس عملیات بازسازی گام نخست این پالایشگاه با ظرفیت ۱۳۰ هزار بشکه در روز آغاز و در فروردین ۱۳۶۸ با حضور رهبر معظم انقلاب واحد بازسازی شده تقطیر ۸۵ وارد مدار تولید شد.
هم اکنون پالایشگاه آبادان روزانه ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تأمین می‌کند.
3015/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.