به گزارش ایرنا سردار محسن فتحی زاده روز دوشنبه در نشست بررسی زیرساخت های پایانه مرزی چذابه افزود: باید از تجارب سال های گذشته برای رفع دغدغه ها و مشکلات زائران نهایت استفاده شود تا وظیفه میزبانی از زائران عزیز را به بهترین نحو انجام داده باشیم.
وی ادامه د اد: مرزهای چذابه و شلمچه در اربعین حسینی پارسال کمترین مشکل را داشتند و همه تلاش مجموعه ناجا برای خدمت رسانی بهتر به زائران در این 2 مرز معطوف بود.
وی با اشاره به اینکه در اربعین پارسال کمترین مشکلات را در 2 مرز چذابه و شلمچه را به دلیل سازماندهی و مدیریت مطلوب داشتیم، ابراز امیدواری کرد امسال با آمادگی بیشتر نیروها به استقبال اربعین حسینی برویم.

* عبور از مرز بدون مدارک قانونی پذیرفتنی نیست
فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا در این نشست گفت: عبور از مرزها بدون مدارک قانونی پذیرفتنی نیست و می تواند پیامدهای منفی برای کشورمان به دنبال داشته باشد.
فتحی زاده با تاکید بر اینکه باید زائران اربعین حسینی از هم اکنون برای تهیه مدارک قانونی از جمله گذرنامه و روادید اقدام کنند به زائران اربعین حسینی توصیه کرد به صورت گروهی و کاروانی به عتبات عالیات بروند.
وی گفت: بر اساس توافق نامه با طرف عراقی ، به هیچ عنوان اجازه خروج زائران اربعین حسینی بدون مدارک قانونی داده نخواهد شد و نیروی انتظامی و مرزبانی بر اساس وظیفه ذاتی خود از خروج چنین زائرانی جلوگیری خواهند کرد.

* پایانه شلمچه برای تردد اتباع خارجی زائر اربعین
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: بر اساس تصمیم به عمل آمده ، زائران اتباع خارجی همچون اربعین سال گذشته از طریق پایانه مرزی شلمچه به عتبات عالیات سفر می کنند.
فتحی زاده افزود: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده ، اجازه خروج زائران اتباع خارجی اربعین حسینی از دیگر مرزهای کشور داده نخواهد شد.

* از همه ظرفیت ها برای برطرف کردن کاستی ها استفاده می کنیم
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در این نشست با بیان اینکه از همه ظرفیت های ناجا برای برطرف کردن کم و کاستی ها برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی استفاده خواهیم کرد افزود: در حال کار کردن برای تامین همه نیازها هستیم و تا اوایل ماه صفر طرح ویژه اربعین حسینی کلید خواهد خورد.
وی امنیت ، انضباط و آرامش زائران اربعین حسینی را اولویت کاری ناجا بیان کرد و گفت: از همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای نظام بخشی به تردد بی خطر توام با آرامش زائران استفاده خواهیم کرد.
فتحی زاده با پیش بینی اینکه در اربعین امسال با حجم بیشتری از زائران اربعین حسینی رو به رو خواهیم شد افزود: به لطف الهی و مشارکت نزدیک مردم ، آمادگی داریم به شمار بیشتری از زائران خدمت رسانی کنیم.
18آبان ماه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) است و طبق برنامه اعلام شده از سوی استاندار خوزستان ، باید همه زیرساخت های لازم تا 15روز قبل از روز اربعین که حرکت تدریجی زائران به سوی کربلای معلا از 2 مرز چذابه و شلمچه آغاز خواهد شد آماده شود.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.
در اربعین حسینی حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
روز یکشنبه (دیروز) نشست ستاد اربعین حسینی به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مرز چذابه برگزار شد و وضعیت طرح های عمرانی در بخش راه ، آب و توقفگاه خودرو در پایانه چذابه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
نشست ستاد اربعین حسینی در 10 ماه گذشته هر سه هفته یک بار به صورت رسمی برپا شده است.
مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.