سردار محسن فتحی زاده دوشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تدارک و پشتیبانی از حرکت عظیم زائران اربعین حسینی در سال جاری در ناجا از چندی پیش شروع شده، اظهار کرد: خوشبختانه طرح های عمرانی و زیرساختی در مسیر منتهی به پایانه مرزی چذابه با سرعت قابل قبول در حال انجام است و این می تواند حجم و کیفیت خدمت رسانی نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی را ارتقا دهد و رضایت زائران اربعین حسینی را به دنبال داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد :با تقویت مجموعه بخش های ترافیک ، خدمات اجتماعی و امنیتی ناجا بتوان مسیری امن برای عبور بی دغدغه زائران اربعین حسینی فراهم کنیم و وظیفه و توفیق میزبانی از زائران عزیز را به نحو مطلوب به سرانجام برسانیم.
فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا با بیان اینکه با تعامل و هم افزایی همه دستگاههای اجرایی ، نظارتی و پشتیبانی و مشارکت عظیم مردمی ، تمهیدات لازم برای برای تردد امن زائران اندیشیده شده است افزود: مطمئنا' با رفع نواقص و نارسایی ها و چالش های پیش رو ، هر سال شاهد برگزاری بهتر مراسم اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران هستیم.

* توصیه هایی به زائران اربعین حسینی
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در این گفت و گو توصیه هایی به زائران اربعین حسینی داشت که مهمترین آن مهیا کردن مدارک لازم برای عبور از مرز ، مدیریت سفر و موکول نکردن زمان حرکت به روزهای آخر از جمله این توصیه ها بود.
محسن فتحی زاده افزود: مراکز صدور گذرنامه ناجا آماده صدور گذرنامه در کوتاه ترین زمان ممکن و پاسخگویی به درخواست های زائران می باشد ولی زائران توجه داشته باشند برای دریافت و صدور روادید(ویزا) باید به مراکز معتبر مراجعه کنند تا در موقع خروج از کشور با مشکلی مواجه نشوند.
همکاری با ماموران انتظامی ،راهور ، کنترل مدارک و مرزبانی از دیگر توصیه های فتحی زاده به زائران اربعین حسینی بود.

*بازگشایی مرز خسروی منوط به عملیاتی شدن توافق از سوی طرف عراقی است
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ، بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه را منوط به عملیاتی شدن موارد توافق از سوی طرف عراقی دانست و گفت: توافق نامه با طرف عراقی برای تردد زائران اربعین حسینی امضاء شده و ما به سرعت در حال تجهیز این مرز بین المللی هستیم.
فتحی زاده افزود: هرچند طرف عراقی متعهد شده تمهیدات لازم را برای تردد زائران اربعین حسینی فراهم کند ولی باید مطمئن شد که طرف عراقی به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده است.
وی تاکید کرد : هنوز نمی توان به طور قطعی در باره بازشدن این مرز بر روی زائران اربعین حسینی اظهار نظر کرد ولی ما این آمادگی داریم تا همه تعهدات خود را تا پیش از شروعه ماه صفر انجام دهیم.
18آبان ماه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) است و طبق برنامه اعلام شده از سوی استاندار خوزستان ، باید همه زیرساخت های لازم تا 15روز قبل از روز اربعین که حرکت تدریجی زائران به سوی کربلای معلا از 2 مرز چذابه و شلمچه آغاز خواهد شد آماده شود.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.
در اربعین حسینی حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
روز یکشنبه (دیروز) نشست ستاد اربعین حسینی به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مرز چذابه برگزار شد و وضعیت طرح های عمرانی در بخش راه ، آب و توقفگاه خودرو در پایانه چذابه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
نشست ستاد اربعین حسینی در 10 ماه گذشته هر سه هفته یک بار به صورت رسمی برپا شده است.
مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.