مسئول واحد مرگ مغزی و فراهم آوری ارگان مرکز تحقیقات و بانک پیوند عضو بیمارستان امام خمینی(ره) تهران یکشنبه در گفت و گوی کوتاه تلفنی با خبرنگار ایرنا با تایید این موضوع گفت:بیمار دزفولی محمدرضا شهروزیان بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و خانواده وی رضایت خود را برای اهدای اعضا اعلام کردند.
عباس خدادادی افزود:ساعت 16 امروز در یک عمل جراحی عمل جراحی پیوند کبد،کلیه و نسوج این فرد انجام خواهد شد و برخی اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند خواهد شد.
عبدالمحمد قصری از بستگان شهروزیان که در روزهای اخیر دچار مرگ مغزی شده نیز روز یکشنبه به ایرنا گفت:دوشنبه هفته پیش محمدرضا شهروزیان 43 ساله راننده کامیون در 10 کیلومتری بروجرد هنگام رانندگی دچار تصادف شد.
وی افزود: وی در این تصادف از ناحیه گردن و دست و پا دچار آسیب دیدگی شد و در بیمارستان بروجرد صدمه به نخاع و مرگ مغزی وی تایید شد.
وی که نماینده خانواده این بیمار دربیمارستان امام خمینی(ره) تهران است گفت:وقتی مرگ مغزی وی اعلام شد، خانواده و همسر وی برای اهدای اعضای بدن اعلام رضایت کردند و خواستار استفاده از کلیه اعضا و نسوج بدن به جز چشم هایش شدند.
قصری، با بیان اینکه فرد مرگ مغزی شده دارای یک فرزند چهارساله است ادامه داد:هم اکنون در بخش پیوند اعضای بیمارستان امام خمینی (ره) تهران هستیم و کارهای پزشکی زیرنظر دکتر خدادادی در حال انجام است.
وی با تقدیر از این اقدام خداپسندانه خانواده این فرد، خواستار ترویج این سنت در بین خانواده ها شد.
7278/ 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.