معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از ثبت رکوردی کم‌نظیر در زمینه اجرای پروژه‌های تعمیرات اساسی شناورهای خدماتی در حوضچه تعمیراتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد نظری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: یدک‌کش صبور۱ از شناورهای خدماتی ملکی بندرامام خمینی(ره)، به منظور انجام تعمیرات اساسی زیرآبی، در اواخر تیرماه سال جاری بر روی داک سرسره مجتمع بزرگ بندر امام خمینی (ره) مستقر شد.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی و زیرآبی این شناور با مدیریت مؤثر منابع و پیش بینی ریسک های پروژه، در مدت ۲۷ روز کاری و با رعایت الزامات فنی، ایمنی و زیست محیطی به اتمام رسید.

به گفته نظری، اجرای این پروژه در نوع خود و به لحاظ کوتاهی مدت زمان انجام تعمیرات اساسی زیرآبی در سطح بنادر کشور، رکوردی کم نظیر محسوب می شود.

وی ‎خاطرنشان کرد: تمامی مراحل تعمیرات این شناور در داخل کشور و با بهره گیری از توان فنی و تخصصی شرکت ها و  نیروهای داخلی  صورت گرفته است.

‎‎معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه با اشاره به تلاش کارشناسان فنی این اداره‌کل و شرکت مجری تعمیرات زیرآبی، بیان داشت: تعمیرات اساسی شناور مذکور با نظارت موسسه رده بندی ایرانیان و براساس الزامات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به انجام رسید که این اقدام، تأثیر بسزایی در افزایش عمر مفید و ارزش روز تجهیزات و بهره وری آنها خواهد داشت.

نظری در پایان گفت:هم اکنون، شناور صبور۱ با ظرفیت عملیاتی ۱۰۰درصدی در حال ارائه خدمات دریایی به مشتریان در بندر امام خمینی(ره) است.

‎مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال‌های اخیر با اتکا به توان فنی و تخصص نیروهای داخلی موفق‌شده علاوه بر انجام تعمیرات اساسی شناورهای ملکی خود، خدمات متنوع تعمیراتی نیز به شناورهای سایر شرکت‌ها و سازمان‌های فعال دریایی داخل کشور ارائه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.