به گزارش شنبه ایرنا، تعدادی از گردشگران که جمعه شب به قصد تفریح و شنا به ساحل دریای مجیدیه بندرماهشهر رفته بودند شاهد آلودگی شدید نفتی این منطقه بودند.
شدت آلودگی نفتی به گونه ای بود که شناگران با بدن هایی آغشته به مواد نفتی ساحل این بندر را ترک کردند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندماهشهر با تأیید این آلودگی نفتی به ایرنا گفت: متأسفانه شب گذشته آلودگی نفتی شدیدی ساحل دریای مجیدیه بندرماهشهر را فراگرفت که کارشناسان محیط زیست از همان ساعات ابتدایی حادثه به بازدید، بررسی و جمع آوری مستندات پرداختند.
ایرج سلیمانی افزود: با توجه به قانون جلوگیری از ایجاد آلودگی نفتی دریایی و رودخانه ای که متولی رسیدگی به آن اداره بنادر و دریانوردی است، صبح امروز نیز به همراه کارشناسان آلودگی دریایی این اداره به بررسی موضوع و تشخیص منشأ آلودگی پرداخته شد و در حال جمع بندی موارد هستیم.
سلیمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه یک کشتی نیز در اسکله بندرصادراتی در حال بارگیری است باید مشخص شود که منشأ این آلودگی از محل این کشتی، بندرصادراتی و یا خشکی بوده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرماهشهر در ادامه با تأکید بر لزوم برخورد جدی با خاطیان این حادثه گفت: پس از جمع بندی مستندات و تشخیص منشأ آلودگی در اسرع وقت با متهم این حادثه برخورد جدی و قاطع می شود.
کارشناس آلودگی دریایی اداره بنادر و دریانوردی خوزستان نیز در این باره به ایرنا گفت: با توجه به بررسی انجام شده وشواهد موجود، بندرصادراتی مجیدیه منشأ این آلودگی بوده و جنس آلاینده نیز نفت خام بوده است، اما تشخیص دقیق منشأ و ماهیت آلودگی نیاز به بررسی دقیق تر دارد.
سید جمال موسویان اضافه کرد: به جهت اینکه زمان زیادی از زمان حادثه می گذرد و ماهیت آلاینده دستخوش تغییراتی شده تشخیص جنس آلاینده تنها از طریق نمونه گیری کافی نیست و برای پیگیری این موضوع و برخورد با متهم موارد دیگری نیز باید بررسی شود.
بندرصادراتی ماهشهر در نزدیکی ساحل دریای مجیدیه بندرماهشهر زیر نظر پالایشگاه آبادان و یک بندر مهم صادرات فرآورده های نفتی است که 72مخزن نفتی و هشت اسکله تخلیه و بارگیری مواد نفتی را در خود جای داده است. در ماه گذشته نیز مخزن شماره 53 این بندر دچار آتش سوزی شد و به سرعت مهار شد.
9858/ 6037
خبرنگار: آمنه محتشمی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.