به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده صبح جمعه در خطبه های نماز عید قربان در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با تبریک این روز بزرگ بیان کرد: انتخاب شهردار اهواز هر چند با تاخیر انجام گرفت اما از اعضای شورای شهر اهواز جای تقدیر و تشکر وجود دارد.
وی گفت: خوزستان عقب ماندگی مزمن و طولانی مدت زیادی را تجربه کرده و نیاز به همت و توجه ویژه مسئولان برای رفع هر چه زودتر این عقب ماندگی ها است.
امام جمعه موقت اهواز افزود: شهردار جدید اهواز تجربه تصدی گری در شهرداری اهواز و یکی از مناطق تهران را دارد و برای خدمت هر چه بهتر به مردم اهواز لازم است که تمام مسئولان با وی همکاری سازنده داشته باشند.
حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: اگر مسئولی به دلایل سیاسی در خدمت به مردم کوتاهی کند نوعی خیانت در حق مردم است.
وی در ادامه با ابراز ناراحتی از کندی روند پروژه قطار شهری در اهواز گفت: به تازگی نخستین خط متروی شیراز افتتاح شده است این در حالی است که اهواز با داشتن شرایط بد آب و هوایی به قطار شهری بیشتر نیاز دارد ولی پروژه قطار شهری اهواز بسیار عقب است.
امام جمعه موقت اهواز همچنین درادامه با اشاره به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس افزود: مردم برای حمایت از تولید داخل از نوشت افزار تولید دااخل خریداری کنند تا از تولید کنندگان داخلی حمایت شود.
وی گفت: البته لازم است که تولید کنندگان داخلی نیز کیفیت محصولات خود را افزایش دهند و با قیمت مناسب محصولات خود را عرضه کنند تا امکان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشند.
حجت الاسلام درادامه با اشاره به پیروزی های حزب ا... لبنان ضد تکفیری ها ادامه داد: حزب ا... پیروزی های زیادی را در سوریه، لبنان و... داشته که برای به دست آوردن این پیروزی ها خون های زیادی اهدا شده است.
وی درادامه با اشاره به آغاز به کار سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه از هفته آینده افزود: اهواز از شهرستان هایی است که جایگاه مناسبی در فعال بودن حوزه های علمیه خود در سطح کشور دارد.
وی همچنین با گرامیداشت روز عید قربان بیان کرد: روز عید قربان یادآور فاجعه منا در 2 سال پیش است که چند هزار نفر از حجاج جان خود را در منا به دلیل بی تدبیری مسئولان سعودی از دست دادند.
امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به مناسب های در پیش رو افزود: امروز روز بانکداری اسلامی است و با وجود قوانینی که در کشور برای ریشه کن کردن ربا در بانک ها مصوب شده همچنان شاهد این مشکل در سیستم بانکی هستیم.
وی گفت: از تمامی کسانی که در حوزه اقتصادی و بانکداری فعالیت دارند تقاضا می شود که برای حل این مشکل وارد عمل شوند.
امام جمعه موقت اهواز همچنین سالروز ولادت امام هادی (ع) از دیگر مناسبت های در پیش رو را تبریک، و سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به دست انگلیسی ها در صد سال پیش و سالروز شهادت آیت ا... قدوسی را گرامی داشت.
فریضه نماز عید قربان با حضور پر شور نمازگزاران اهوازی در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
امسال به دلیل همزمانی روز عید قربان با روز جمعه، نماز جمعه اقامه نمی شود.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.