به گزارش خبرنگار ایرنا علی یزدانی عصر چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دزفول در سالن جلسات سوم شعبان افزود: در 794 شهرک و ناحیه صنعتی کشور زمین برای سرمایه گذاران در قالب حق انتخاب واگذار می شود.
وی با بیان اینکه 96 درصد بنگاه های تولیدی کشور بنگاه های کوچک و متوسط هستند افزود:در کل کشور سه هزار و 500 بنگاه بزرگ وجود دارد که برای بیش از 100 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند ضمن اینکه 92 درصد این بنگاه ها زیر 50 نفر و 40 درصد زیر 10 نفر نیروی کار دارند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه بنگاه های کوچک امکان حضور در بازار بورس را ندارند گفت:بنگاه های تولیدی کوچک برای تقویت سرمایه گذاری بهتر است شرکای دیگری داشته باشند تا اینکه به دنبال تسهیلات باشند.
وی در ادامه لازمه ادامه فعالیت واحدهای صنعتی را حمایت مردم با مصرف کالای وطنی دانست و افزود:برای تحقق اقتصاد مقاومتی مردم باید کالای وطنی مصرف کنند،تولیدکنندگان با تولید محصول باکیفیت در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و قوه قضائیه نیز با حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع بستر سرمایه گذاری را برای آنها فراهم کند.
یزدانی بهترین مکان برای هدایت منابع و سرمایه را بخش تولید دانست و گفت:اهلیت سرمایه گذاری نخستین شرط سرمایه گذاری است زیرا اگر کسی نداند چه چیزی و با چه سرمایه ای در کشور تولید می شود،بازار داخلی و خارجی هر محصول چگونه است ،همچنین نرخ بازگشت سرمایه چند ساله است با مشکل روبرو خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:مشاغل روستایی با حداقل سرمایه قابل اجراست که می توان از این ظرفیت ها در روستاها استفاده کرد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد:دومین شرط و نگاه در بنگاه های تولیدی نگاه به بازار و بعد از آن توجه به تجارت الکترونیک و توجه به دانش و فناوری است زیرا با روش های سنتی امکان حضور در بازار داخلی نیست.
وی ادامه داد:در مقطع کنونی برای حل مشکلات نیاز به مدیرانی با جرات،باشهامت،ریسک پذیر ،قانون مدار و هماهنگ با سیاست های دولت داریم تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند.
یزدانی به ظرفیت های شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان مقاوم دزفول با مردمی فرهنگی حضوری فعال در عرصه اقتصادی دارند و با وجود مواهب خدادادی و جمعیت بالا تولیدات زیادی در حوزه کشاورزی و صنعت دارند که می تواند از شهرستان های شاخص کشور در تولید باشد.
وی برنامه دولت در راستای اقتصاد مقاومتی را ایجاد نواحی صنعتی در همه مراکز و دهستان های کشور دانست و گفت: متناسب با سند آمایش و ظرفیت های بالقوه کشور در بیش از 2 هزار و 600 دهستان کشور باید نواحی صنعتی ایجاد شود تا متناسب با ظرفیت های هر منطقه اشتغال ایجاد کرده و زمینه حضور سرمایه گذاران محلی را فراهم کنیم.
یزدانی با اشاره به اینکه طرح هایی که بیش از50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند می توانند بیش از 400 شغل در کشور ایجاد کنند گفت:در استان خوزستان 340 طرح بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که راه اندازی آنها نیازمند همت و همکاری همه مسئولان است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.