فردوس کریمی سه شنبه شب در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار برای فاضلاب شهر اهواز تخصیص یافته و در یک دوره سه ساله تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: با برنامه ریزی های انجام شده شهر اهواز به 25 منطقه تقسیم شده که فاضلاب این مناطق به 2 تصفیه خانه غرب و شرق اهواز منتقل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آبفا اهواز گفت:از اعتبار تخصیص یافته برای بخش فاضلاب اهواز امسال 860 میلیارد ریال آن تامین خواهد شد که خوشبختانه تا کنون 180میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.
وی افزود: در بخش آب نیز حدود یک هزار میلیارد ریال از سه درصد صادرات نفت و گاز پیش بینی شده که در صورت تحقق، در بحث اصلاحات شبکه آب هزینه خواهد شد و قطعا نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.
کریمی ادامه داد : مهمترین برنامه های شرکت آبفای اهواز در میان مدت، کوتاه مدت و بلندمدت طراحی شده که استفاده از تصفیه خانه گروه ملی با ظرفیت 10 هزار مترمکعب که در اردیبهشت ماه وارد مدار شد از جمله برنامه های کوتاه مدت برای ترمیم خطوط آب شرب اهواز است.
وی طرح خط انتقال آب 750 میلیمتری به طول پنج کیلومتر از تصفیه خانه شماره یک ملی راه اهواز به سمت ارتفاعات حصیرآباد را یک طرح بسیار مهم دانست و گفت: این طرح که در حال انجام است در صورت تکمیل 120 هزار مترمکعب آب به شرق اهواز انتقال خواهد داد و مشکل افت فشار آب این منطقه را رفع خواهد کرد.
وی افزود : در پنج نقطه شهر اهواز پساب به رودخانه کارون می ریزد که 40 درصد کل پساب های ورودی به کارون است و برای مهار آن تا پایان سال برنامه ریزی شده است تا مشکل اساسی فاضلاب اهواز را بتوانیم در شرق و غرب اهواز حل کنیم.
مدیر عامل شرکت آبفا اهواز بیان کرد: شهر اهواز با توجه به جمعیت ، ابعاد و مشخصاتی که دارد به عنوان یک مرکز کلانشهر و پایتخت خوزستان قلمداد می شود که از شرایطی خاصی باید بهره مند شود که اگر 12 سال قبل اعتباراتی را تزریق می کردند زودتر شاهد اصلاح و تغییر در آب و فاضلاب اهواز می شدیم .
کریمی اظهار کرد : شرکت آبفای اهواز تلاش خود را برای بهبود سلامت و کیفیت آب و جلب رضایت شهروندان خواهد کرد و با اولویت بندی اوضاع نابسمان آب و فاضلاب را بهبود می بخشیم .
وی افزود : انشعابات غیر مجاز باعث افت فشار شبکه می شود و در پیک مصرف مردم با کمبود فشار روبرو خواهند شد که امیدوارم با این انشعابات غیرمجاز به صورت قانونی برخورد و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
7165/6064
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.