به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره بهزیستی دزفول روز دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز گفت:این مرکز که سومین مرکز اوتیسم در استان خوزستان می باشد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دزفول راه اندازی شده ظرفیت 40 نفر را دارد و زمینه اشتغال پایدار برای هفت نفر را فراهم کرده است.
فریدون عبدی با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال پایدار این مرکز در آینده به 10 نفر افزایش خواهد یافت گفت:کودکانی که کمبود آگاهی های اجتماعی یا تعامل اجتماعی دارند و توانایی ومهارت برقراری ارتباط با اجتماع را ندارند ولی از نظر هوشی مشکلی ندارند در این مراکز جذب می شوند.
وی اظهار کرد:در این مرکز متخصص روان شناسی،مددکار و کارشناس گفتار درمانی ، آموزش های لازم را به کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه می کنند.
رئیس بهزیستی دزفول اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مرکز را یک میلیارد ریال دانست و گفت:پیش از این خانواده ها برای حل مشکلات فرزندان اوتیسم خود مجبور بودند به شهرهای اهواز و اندیمشک مراجعه کنند ولی با راه اندازی این مرکز مشکل آنها حل شده است.
عبدی همچنین با بیان اینکه از هر 110 بچه متولد شده یک نفر مبتلا به اوتیسم است از آغاز اجرای طرح غربالگری اوتیسم در دزفول در آینده نزدیک خبر داد و گفت:پیش بینی می شود در دزفول بیش از 50 کودک مبتلا به اوتیسم وجود داشته باشد.
اوتیسم یک اختلال نافذ رشد است بعضی از پزشکان برای افراد اوتیسم از واژه اختلال حواس استفاده می کنند چرا که دامنه دقت افراد اوتیسم پایین و علائم شان متفاوت است.
اوتیسم در بعضی از افراد به ویژه آنهایی که علائم خفیفی دارند یا چند معلولیتی هستند ممکن است تشخیص داده نشود .
شهرستان دزفول حدود پنج هزار و 300 معلول دارد که از این تعداد بالای 2 هزار نفر از معلولیت خیلی شدید رنج می برند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.