رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: سیستم دفع پساب کارخانه‌های نمکزدایی شماره 2 و 4 اهواز با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایلنا منوچهر حیدری نیا در تشریح این خبر گفت: میزان آلودگی بالا در  پساب  واحد‌های نمک‌زدایی و دفع آن در حوضچه های خاکی معمولاً موجب آلودگی محیط زیست می شود که در راستای صیانت از محیط زیست و به منظور اصلاح سیستم دفع پساب ، پروژه‌ای  با استفاده از احداث تاسیسات water pool بتنی با لایه ژئوممبران در  این شرکت تعریف و اجرایی شد.

وی افزود: در این پروژه، خروجی کانال‌های آب‌های سطحی که شامل شیرهای ایمنی و  پساب خروجی این کارخانه‌ها به سمت حوضچه بتنی هدایت و سپس با بکارگیری تکنیک‌های فرآورشی، دوباره به چرخه تولید و به منظور تزریق به چاه‌ها و استفاده در مخازن بازیافت باز می‌شود.

وی در ادامه گفت: این  پروژه برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری محیط زیست استان خوزستان در دو لایه بتنی به همراه ژئوتکستایل و ژئوممبران با تعبیه چربی گیر و تفکیک‌گر آب و نفت اجرایی شد.

حیدری‌نیا، افزود: این پروژه با  اعتباری بالغ بر  23 میلیارد ریال از منابع داخلی و با استفاده از خدمات پیمانکاران بومی توسط امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون و با مشارکت فعال اداره بهره‌برداری و مهندسی فراورش ، اجرا و در مدار عملیات قرار گرفت.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت کلانشهر اهواز و تولید روزانه بیش از یک میلیون و 30 هزار بشکه نفت خام با رویکرد رعایت الزامات زیست‌محیطی، در حوزه‌های مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های خود با حداکثر توان پیشگام بوده‌است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.