به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول افزود: کمیته صلیب سرخ جهانی در خصوص عواقب خطرناک بیماری وبا هشدار داده است زیرا بر اساس گزارشات سازمان ملل روزانه پنج تا شش هزار نفر در یمن به وبا مبتلا می شوند.
وی افزود: همچنین مراکز بهداشتی هشدار دادند اگر وضعیت شیوع وبا در یمن ادامه یابد و در اسرع وقت کنترل نشود یکی از وحشتناک ترین حوادث قرن به وقوع می پیوندد.
وی با بیان اینکه در هر یک ساعت یک نفر در اثر وبا در یمن جان خود را از دست می دهند گفت:سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است 200 هزار یمنی در 6 ماه گذشته به وبا مبتلا شده اند که آمار دردناکی برای مسلمانان است.
امام جمعه دزفول گفت:مردم یمن در اعتراضات اخیر خود حمایت استکبار جهانی از آل سعود را محکوم کردند.
وی همچنین سالروز انفجار ترویستی در حرم امام علی (ع) را نیز گرامیداشت و گفت:در این روز آیت اله سیدمحمدباقر حکیم و جمعی از شیعیان به شهادت رسیدند.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته هشتم شهریورماه سالروز خاطره تلخ شهادت رئیس جمهور وقت شهید رجایی و نخست وزیر وقت حجت الاسلام محمدجواد باهنر را گرامیداشت و اظهار امیدواری کرد این دو عزیز اسوه دولتمردان برای خدمت به مردم باشند.
وی افزود:هفته دولت فرصتی است که دولتمردان خدمات خود را ارائه دهند که طبق گفته رهبری عمده وظایف دولتمردان گشایش اقتصادی و ارتقاء فرهنگ دینی مردم است.
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز به تایید 16 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم توسط مجلس نیز اشاره کرد و تایید علیرضا آوایی به عنوان وزیر دادگستری را به مردم خوزستان تبریک گفت .
خطیب جمعه دزفول تحقق وعده های داده شده دولت را خواسته بحق مردم دانست و گفت:کلید حل مشکلات کشور مدیریت جهادی است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ضمن گرامیداشت سالروز ربوده شدن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان به لیبی را نیز گرامیداشت و گفت:دشمن نتوانست محبوبیت این رهبر فقید بین شیعیان و غیرشیعیان را تحمل کند و ایشان را ربود .
وی ضمن گرامیداشت روز عرفه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص تربیت دینی و انقلابی اشاره کرد و گفت:امروز مهمترین وظیفه ما تقویت روحیه دینی و انقلابی در جوانان است و باید از مساجد به عنوان رویشگاه جوانان انقلابی و دینی استفاده کرد.
7278/6064
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.