معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: پروژه ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب مجتمع بندری امام خمینی(ره) با ظرفیت ۱۷۰۰ متر مکعب در شبانه روز با هدف حفاظت از محیط زیست بندر و اکوسیستم دریایی منطقه در حال اجراء می باشد.

به گزارش خبرنگار اینا از خوزستان، رضازاده افزود: با اشاره به قرارگیری منطقه مورد مطالعه در مناطق حساس و آسیب‌پذیر دریایی و همچنین تلاش مستمر این اداره کل برای پیاده‌سازی الزامات قانونی و مقررات جاری کشور در زمینه ی محیط‌زیست از جمله ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و ماده‌های ۲ و ۱۴ آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب، ساماندهی تصفیه‌خانه  فاضلاب این مجتمع بندری را گام بلند سازمان بنادر و دریانوردی در بخش محیط‌زیست عنوان کرده که می‌تواند الگوی مناسبی برای دستگاه‌های اجرایی کشور به شمار آید.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۶۵ درصدی این پروژه مهم عمرانی و محیط زیستی در این مجتمع بزرگ بندری اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۹۴ با اعتباری در حدود ۷۱ میلیارد ریال آغاز شده و تحت نظارت اداره برق و تأسیسات این اداره کل  تاکنون، روند احداث مطلوبی را طی کرده است.

رضازاده در تشریح ویژگی‌های فنی این پروژه اظهار داشت: سیستم فرآیندی این تصفیه‌خانه شامل لاگن هوادهی، لاگن ته‌نشینی، ایستگاه پمپاژ ورودی، ایستگاه پمپاژ خروجی، اتاق کلرزنی، پست برق و محوطه‌سازی نیز از دیگر بخش‌های این تصفیه‌خانه هست که برابر با استانداردها و الزامات روز دنیا طراحی شده و اجرا می‌شود.

وی در ادامه، به حداقل رساندن اثرات محیط زیستی فعالیت‌های بندری و تأمین شرایط بهداشتی و محیط زیستی برای حرکت به سوی تحقق الزامات تحقق الزامات بندر سبز در این مجتمع بزرگ بندری را از اهم مزیت‌های راه‌اندازی این تصفیه‌خانه برشمرد.

یادآور می‌شود، بندر امام خمینی (ره) ضمن پیشتازی در استقرار سیستم مدیریت محیط‌زیست (ISO۱۴۰۰۱) طی سال‌های اخیر موفق شده است به پاس تلاش برای پیاده‌سازی و رعایت الزامات محیط زیستی و بهداشت حرفه‌ای، عنوان بندر برتر بین بنادر سراسر کشور درزمینهٔ شاخص‌های عملکردی بهداشت حرفه‌ای و محیط زیستی را کسب نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.