معاون هماهنگی اموراقتصادی، توسعه منابع انسانی و امور بین الملل استاندارخوزستان در نشست با انجمن سازندگان قطعات نفت و گازخوزستان گفت: حمایت ازسازندگان داخلی نیازمند تدوین طرح جامع حمایتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید علی بحرینی مقدم امروز در دیدار رییس و اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات نفت وگاز استان تاکید کرد: حمایت از سازندگان داخلی نیازمند تدوین طرح جامع با راهکاری لازم از سوی سازندگان و انجمن مربوطه است تا براساس این سند و با هماهنگی دستگاههای اجرایی، بتوان اقدامات حمایتی و پایداری را انجام داد.

معاون اقتصادی استاندارخوزستان افزود: در این سند حمایتی وظایف و انتظارات همه سازندگان داخلی از جمله برخورداری از تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات مشخص شود .      بحرینی افزود: درکناراین برنامه بلند مدت، درعین حال با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب ، شرکت ملی  حفاری ، فولاد و پتروشیمی ها  با هدف حمایت از سازندگان داخلی توصیه های لازم بعمل خواهد امد.   دراین جلسه مقرر شد که دراین راستا  نشستی با مدیران این شرکت ها و اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان  قطعات نفت و گازدرآینده نزدیک برگزارشود.   در این نشست اعضای هیات مدیریت انجمن سازندگان قطعات نفت  و گاز استان خوزستان خواستار اعمال تخفیف هایی در هزینه های آب و برق صنایع وکاهش ضریب مالیاتی شدند و خواهان گردیدند امتیازاتی نیز برای کارخانجات و صنایع داخلی استان خوزستان درمناقصات خرید قطعات ازسوی شرکت های بزرگ فعال دراین استان درنظرگرفته شود .      اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات نفت  گاز و استان خوزستان  همچنین  نوسازی تجهیزات و ماشین آلات صنایع بخش خصوصی به منظور تولید قطعات مورد درخواست شرکت های بزرگ را ضروری خواندند و اضافه کردند که با اتکا به منابع مالی موجود و تسهیلات تکلیفی با نرخ سود پیشنهادی 18 درصد نمی شود به این مهم مبادرت ورزید. اعضای هیئت مدیره پیشنهاد دادند که از محل منابع صندوق توسعه ملی ( ریالی یا ارزی ) تسهیلاتی با سود صفردرصد و با هدف حمایت از سازندگان داخلی تخصیص یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.