به گزارش ایرنا، عبدالله کعبی پنجشنبه شورای اداری شهرستان آبادان با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذار باید زیرساخت های لازم را در منطقه فراهم کرد، افزود:تاکنون 600 میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به بحش بهداشت ودرمان شهرستان های آبادان و خرمشهر اختصاص یافته است .
وی با اشاره به کمک 250 میلیارد ریالی به بیمارستان ولیعصر خرمشهر و 100 میلیارد ریالی به بیمارستان طالقانی آبادان بیان داشت:برای ارتقاء شاخص های بیماستانی 60میلیارد ریال به بیمارستان شهید بهشتی و هشتاد میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز بیمارستان اروندکنار پرداخت شد.
کعبی گفت:طی یک ماه گذشته 11 دستگاه آمبولانس مجهز به مراکز درمانی شهرستان های آبادان و خرمشهر تحویل داده شد.
کعبی به بهسازی دو هزار و 200 واحد مسکونی روستایی با کمک ستاد فرمان امام و بنیاد مسکن اشاره کرد و بیان داشت: 1600 میلیارد ریال تفاهم نامه با بنیاد مسکن بهسازی روستاهای شهرستان های آبادان و خرمشهر امضا شد.

** عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس:دولت گران اداره می شود
به گزارش ایرنا نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه گفت:95 درصد از بودجه دولت جاری است و دولت گران اداره می شود.
عامر کعبی گفت:تنها پنج درصد از اعتبار بودجه سراسری کشور صرف مسائل عمرانی می شود.
وی افزود:برابر اصل 44 قانون اساسی دولت باید چابک شود و بخشی از کارهای را به بخش خصوصی واگذار نماید.
عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مخالفت مجلس به واگذاری پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی و سهام عدالت اشاره کرد وبیان داشت:با 2.7 میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری خارجی در فاز 2 پالایشگاه آبادان علاوه بر ایجاد 10 هزار شغل این پالایشگاه از یک واحد زیان ده به سوددهی می رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به استقرار گمرک ایران در دروازهای ورود و خروج شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت:استفاده از معافیت مالیاتی در منطقه آزاد اروند می تواند اقتصاد شهرستان آبادان را که متکی به نفت بود را متحول کند.
** جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:سازمان منطقه آزاد اروند زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کند.
وی افزود:بهره گیری از توانایی بخش خصوصی باعث توسعه پایدار و ایجاد اشتغال مولد در شهرستان آبادان است.
مختار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد شهرداری آبادان در اصلاح هندسی برخی از خیابان های شهری گفت: اصلاح غیر کارشناسی باعث گله مندی مردم شده و عبور و مرور شهروندان و بخصوص در مواقع ضروری تردد آمبولانس و آتش‌نشانی را با مشکل مواجه می کند.
مختار در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت شهرک خودروی در آبادان اشاره کرد و بیان داشت:اعضای اتحادیه فروشندگان خودرو نسبت قیمت تمام‌ شده آن ناراضی هستند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین از واگذاری 50 درصد از زمین‌هایی که برای موکب‌های آبادان در نظر گرفته‌شده به شهر بهبهان انتقاد کرد و گفت:مگر ما موکب و هیات حسینی نداریم که این کار صورت گرفته است.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.