کیامرث حاجی زاده چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در صورت افزایش دما مدیریت مصرف برق با صرفه جویی و کاهش ساعات اداری اعمال می شود و نیازی به تعطیلی ادارات و سازمان ها نیست.
وی افزود: کاهش ساعت اداری نیز پس از اطلاعیه هواشناسی و در خواست شرکت های برق انجام خواهد گرفت.
حاجی زاده درباره تشکیل 2 کمیته در ارتباط با افزایش دما و تبعات ناشی از آن در استانداری اظهار کرد: کمیته اطلاع رسانی و آموزش زیر نظر اداره کل بحران در حال اجرای برنامه های خود همزمان با افزایش دما است که این اقدامات از طریق رسانه ها انجام می شود.
وی اضافه کرد: کمیته کمک و رفاهیات در زمان افزایش دما نیز زیر نظر مدیرکل امور شهری استانداری و با عضویت شهرداری ها و اصناف و شرکت های بزرگ فعالیت می کند که بر اساس گزارش های دریافتی عملکرد خوبی نداشته و شهرداری ها مصوبات این کمیته را اجرایی نکرده اند.
به گفته وی، قرار بود این کمیته نصب آب سردکن در معابر و راه اندازی دستگاه های خنک کننده در وسایل حمل و نقل عمومی را اجرایی کرده و توزیع دستگاه های 'مه پاش' در برخی معابر نیز در این کمیته بررسی و در صورت امکان انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین از تصویب استقرار یک بالگرد آتش نشان در خوزستان و خرید سه عدد سبد آبپاش برای مهار آتش جنگل ها و مراتع خبر داد.
وی گفت: این مصوبه در جلسه اخیر در وزارت کشور، به تصویب رسیده و قرار است بالگرد آتش نشان در شهرهای شمال و شمال شرق خوزستان مستقر شود.
حاجی زاده تاکید کرد: مقرر شده یک عدد سبد یا بسکت آبپاش توسط سازمان جنگل ها و مراتع کشور و 2 عدد توسط سازمان مدیریت بحران کشور در اسرع وقت خریداری و برای مهار آتش در سطح خوزستان استفاده شوند.
بر اساس این گزارش، ستاد بحران خوزستان 22 خرداد ماه مصوب کرد که زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی استان در روزهایی که دمای هوا به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 پایان یابد.
خوزستان دارای 970 هزار هکتار جنگل طبیعی و 63 هزار هکتار جنگل دست کاشت است با این حال این استان طبق گفته منابع طبیعی خوزستان یک چهارم جنگل سوزی های کشور در خوزستان رخ می دهد.
7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.