به گزارش ایرنا نورالله حسن زاده شنبه در شورای اشتغال استان در سالن شهید رجایی استانداری بیان کرد: مشوق هایی همچون تخفیف مالیاتی و معافیت سهم بیمه کارفرما برای بخش صنعت و معدن در قانون تعریف شده که متاسفانه این مشوق ها اجرا نمی شود.
وی گفت: بر اساس مصوباتی که وجود دارد قطع کردن خدماتی همچون گاز، برق و آب نباید در اولویت شرکت های خدماتی باشد و در صورت قطع کردن این خدمات باید به آن واحد صنعتی خسارت پرداخت شود این در حالی است که به عنوان مثال گاز و آب شرکت الکل سازی در استان را قطع کردند که متحمل خسارت سنگینی شد ولی خسارتی به این شرکت پرداخت نشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درادامه بیان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات بخش صنعت اجرانکردن قوانین تسهیل روند فعالیت صنایع است.
حسن زاده با اشاره به طرح فراگیر اشتغال که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال تدوین شده ، افزود: سهم خوزستان در بخش صنعت و معدن در قالب این طرح برای ایجاد اشتغال در چند بخش از جمله توسعه صنایع قطعه سازی، توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی، توسعه فروشگاه های زنجیره ای، توسعه صنایع دریایی، افزایش واحدهای تولید پوشاک، توسعه صادرات، توسعه صنعت نیشکرو پتروشیمی و فولاد تقسیم بندی شده است.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: شهرک های صنعتی در ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذارند اما متاسفانه اغلب شهرک های صنعتی با مشکل قطع کردن خدماتی همچون گاز و آب به دلیل بدهی درگیر هستند.
اخلاق محمدیان درادامه افزود: یکی دیگر از مشکلات صنایع و ایجاد واحد صنعتی گرفتن استعلام است که در بسیاری از موارد مانع ایجاد فعالیت های اقتصادی و صنعتی در استان می شود.
وی گفت: پارسال 161واحد صنعتی مورد بهره برداری جدید قرار گرفتند و 305 واحد صنعتی با بیش از سه هزار فرصت اشتغال در استان ایجاد شد.
درادامه این نشست سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: در اسفند ماه سال 1395 طرح اشتغالزایی برای دانشجویان دختر در استان تدوین شد.
فرانک موسوی درادامه افزود: این طرح برای اشتغال 2 هزار دانشجوی دختر تهیه شده که اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 800 میلیون ریال برای اجرای این طرح لازم است اما هنوز منبعی برای تامین اعتبار مورد نیاز آن مشخص نشده است.
وی اظهار کرد: این طرح در 10 گام قابل اجرا است و برای اجرای این طرح با 15 شرکت مشاوره مشارکت انجام می شود.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان درادامه این نشست بیان کرد: طرح کارورز یکی از بخش های طرح فراگیر اشتغال است که در این طرح فارغ التحصیلان جویای کار باید در سامانه کارورز ثبت نام کنند و وارد روند اجرای این طرح و بازار کار شوند.
سید نور محمدپور در ادامه افزود: بیش از 33 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند که 6 هزار نفر از این تعداد واجد شرایط هستند.
وی عنوان کرد: در این طرح افرادی که در سامانه ثبت نام کردند به عنوان کارورز مهارت ها لازم را برای ورود به بازار کار کسب می کنند که این متقاضیان باید در مقطع کاردانی باید 25 سال، در مقطع کارشناسی 28 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 32 سال سن داشته باشند.
محمد پور افزود: 98 بنگاه به عنوان واحد پذیرنده کارورز در استان مشخص شده اند تا افراد کارورز به این بنگاه ها برای کسب مهارت معرفی شوند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.