به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه در شورای اشتغال استان در محل سالن شهید رجایی استانداری بیان کرد: در خوزستان 21 سازمان برای صدور استعلام به منظور راه اندازی یک فعالیت اقتصادی مشخص شده این درحالی است که در استان های دیگر بین هفت تا 12 سازمان برای صدور استعلام تعیین شده است .
وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که میزان سرمایه گذاری را در استان افزایش دهیم و موانع پیش روی فعالیت های اقتصادی را رفع کنیم .
استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به عوامل موثر در ایجاد اشتغال افزود: مهمترین و اصلی ترین لازمه ایجاد اشتغال بهبود رشد اقتصادی است، صنایع نفت و گاز با وجود درآمد بالایی که دارند و باعث بالا رفتن درآمد سرانه می شوند اما تأثیر چندانی بر بهبود اشتغال استان ندارند.
شریعتی با بیان اینکه سهم فعالیت ما در تولید ناخالص ملی از دو بخش نفت و گاز حدود 40 درصد ولی در اشتغال حدود چهار درصد است،گفت: لازمه بهبود رشد اقتصادی در حقیقت افزایش تولید کالا و خدمات است.
شریعتی افزود: بدون شناخت عوامل افزایش دهنده بهره وری و تولید ،امکان ارائه راهکار برای ایجاد اشتغال نیست، آسیب شناسی اشتغال باید حتما با همفکری سطوح پایین اعم از بخشدار، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان انجام شود.
استاندار خوزستان درادامه عنوان کرد: شرکت درنشست های استانی به منظور حل مشکل بیکاری اگرچه بهره خود را دارد ولی برای رفع بیکاری و اشتغالزایی تأثیر آن چنانی ندارد، باید در شیوه برگزاری جلسات شورای اشتغال یک بازنگری داشته باشیم تا جنبه عملیاتی پیدا کند، بخش اشتغال باید یک متولی داشته باشد و یک نفر در استان به عنوان مشاور عالی در امر اشتغال یا قائم مقام پیگیری کننده اشتغال مشخص شود.
شریعتی افزود: تنظیم پنجره واحد سرمایه گذاری در خوزستان باید هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری در استان برطرف شود.
وی افزود: بیشترین نرخ بیکاری در استان در گروه سنی 15 تا 29 سال است .
استاندار خوزستان با انتقاد از عملکرد دستگاههای اجرایی متولی دربحث اشتغالزایی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در خوزستان دغدغه رفع اشتغال و توسعه فعالیت های اقتصادی را ندارند، دستگاه های اجرایی و بانک ها همه باید در مسیر اشتغالزایی حرکت کنند.
وی گفت: مسئولان در استان درد جوانان استان را درد خود نمی دانند و آن را ملاک کار خود قرار نمی دهند .
استاندار خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی دستگاه های اجرایی در خوزستان اشتغالزایی تعیین شده و یکی از معیارهای اصلی سنجش مدیران خوزستان نحوه عملکرد آن ها در این حوزه است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.