یک گروه گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند.
از این گروه 19 نفره ، تعداد 13 نفر با کمک مردم ، نیروهای امدادی ، آتش نشانی نجات یافته اما از سرنوشت چهار گردشگر دیگر خبری نیست.
اجساد 2 نفر از غرق شدگان این حادثه نیز روز گذشته از رودخانه دز خارج شد.
معاون فرماندار دزفول صبح روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با روشن شدن هوا گروه های امدادی و غواص برای یافتن چهار گردشگر مفقود شده در منطقه چال کندی به محل اعزام شدند.
امیر عیسی زاده افزود: در پی کسب خبری مبنی بر مشاهده سه نفر از این کوهنوردان در اطراف محل حادثه امید برای زنده پیدا کردن آنها قوت گرفته و لذا گروه امداد و نجات کوهستان هلال احمر دزفول نیز از نخستین ساعات بامداد روز جمعه به منطقه اعزام شده و جستجو برای یافتن آنها آغاز شده است.
مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول نیز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت:با روشن شدن هوا سه گروه غواص این سازمان صبح روز جمعه به منطقه گردشگری چال کندی اعزام شدند.
محمد قربان رمضان افزود: در پی وقوع حادثه برای یک گروه 19 نفره از گردشگران در منطقه چال کندی دزفول سازمان آتش نشانی دزفول با تمام امکانات و بسیج نیروها از زمان وقوع حادثه تاکنون برای کمک به نجات آنها وارد عمل شده است .
وی از تلاش صورت گرفته از سوی اهالی محلی برای نجات تعدادی از این گردشگران حادثه دیده قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا با اعزام گروه غواص سازمان آتش نشانی دزفول به منطقه چال کندی ، جستجو برای یافتن اجساد احتمالی چهار گردشگر مفقود شده از صبح روز جمعه در رودخانه دز آغاز شده و ادامه دارد.
جمعیت هلال احمر دزفول نیز یک گروه امداد و نجات کوهستان به سرپرستی غلامحسین حسن پور را از اولین ساعات بامداد روز جمعه به امید یافتن چهار گردشگر مفقود شده به منطقه اعزام کرد.
امین عشیری و حسین رهبری دیگر اعضای تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر دزفول می باشند.
منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در فاصله 15 کیلومتری از سد تنظیمی دز واقع است که شنا کردن در این منطقه به دلیل عمق زیاد رودخانه و شدت جریان آب و نیز وجود گرداب بسیار خطرناک است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.